יו"ר דירקטוריון לאומי, דוד ברודט, אמר היום (רביעי) בכנס לביטחון לאומי של "מעריב" כי "במדינת ישראל, במצבה הביטחוני והמדיני, יש קשר הדדי הדוק וחזק בין ביטחון וכלכלה. כלכלה חזקה מקיימת את האפשרות לקיים הוצאות ביטחון גבוהות. ביטחון יציב מאפשר התנהלות כלכלית. לכן  יש צורך במציאת איזון". לדבריו, איזון זו מילת המפתח בדיון הזה על היחס בין כלכלה לביטחון. "זה בדיוק ה'איזון' שיצר את תורת הסבבים –  סוד כוחה של הציונות ומדינת ישראל", הסביר, "יש תקופות של לחימה פעילה שבסופן נוצרת הרתעה ובין סבבי הלחימה ושיקום הנזק הצבאי - מנצלים את הזמן לבניית כלכלה וחברה איתנה, לקראת הסבב הבא."
הוא הוסיף בנאומו: "הדרג המדיני והצבאי חייבים לדעת שידו של התקציב קצרה מלתת מענה מלא לאיומים, ועל כן הם נקראים להחליט מפורשות לא רק על ה-'יש' אלא גם על ה-'אין'". ברודט ציין כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של ישראל, בן גוריון התמודד עם סוגיות אלו, והיה דוגמא למנהיג שקיבל החלטות בתקציב ביטחון תוך לקיחת סיכונים". יו"ר הדירקטוריון הסביר: "טעות לחשוב שהמתח הוא רק בין כלכלה לביטחון. יש גורם נוסף במשוואה – המימד המדיני. ניהול סיכונים ומניעת אירועים מלחמתיים יכול להיעשות על ידי מדינאות טובה".
"התועלת החשובה ביותר בקיום ביטחון ובתקציב הביטחון היא מניעת אירועים ביטחוניים מז'וריים. מלחמה היא בדרך כלל,  תוצר של כישלון המדינאות", סיכם, "תפיסת הביטחון הטובה ביותר היא מדינאות שמונעת מלחמה. ההיסטוריה הוכיחה שהמדינאים הטובים הצליחו למנוע מלחמות והמצוינים שבהם הביאו שלום. ושלום, כמו שפתחתי ואמרתי לכם מניסיוני – הוא טוב מכל הבחינות, גם בזירה הכלכלית".

הכנס לביטחון לאומי של "מעריב" מתמקד באתגרי המערכת הביטחונית בישראל ובתמיכה בתעשיות הביטחוניות ומשתתפים בו, בין היתר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי מרשימת כחול לבן, אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, תמר זנדברג, יו"ר מרצ ואבי דיכטר, יו"ר וועדת חוץ וביטחון, הליכוד. בכנס משתתפים גם בכירים מהמערכת הביטחונית, הפיננסית והאקדמית שידונו בסוגיות מהותיות על סדר היום הביטחוני של מדינת ישראל ובהיערכות לקראת העתיד.