יו"ר העבודה אבי גבאי תקף הבוקר (רביעי) בכנס הביטחון של "מעריב" את אמירתו של חבר הכנסת יאיר לפיד, לפיה 'כל קול לעבודה הוא קול לליכוד' ותקף אותו: "אני לא יכול שלא להתייחס לאמירה חסרת האחריות שאמר יאיר לפיד בראיון הבוקר. תגיד לי מר לפיד - התחרפנת? אתה מאמין לעצמך? אתה הרי הקמת ברית אחים עם בנט והבאת עלינו, בידיים שלך, את ממשלת נתניהו".

הוא המשיך ואמר: "יאיר, יש גבול לשקרים, יש גבול לזגזוגים שלך. ב-2013 יכולת להקים ממשלה עם מפלגת העבודה ובחרת להקים ממשלה בראשות נתניהו, ואת גניבת הקולות של המחנה אתה מתכוון לשחזר עכשיו ב- 2019?".
גבאי הוסיף כי הוא מבין ש"לפיד בפאניקה. אתה לא מצליח להביא את הקולות שאתם צריכים להביא מימין. התייאשת מלנצח ואתה בונה על קואליציה עם נתניהו". לדבריו, הם אינם מתייאשים. אנחנו נלחמים ומאמינים שאפשר לנצח", הסביר, "אני רוצה להזכיר כאן לכולם – שאנחנו היחידים שמצהירים בקול ברור וחד –אנחנו לא נשב בממשלה בראשות נתניהו. בשום מצב - לא לפני שימוע, ולא אחרי שימוע, לא עם תנאים כאלה ולא עם אחרים".
יושב ראש העבודה הצהיר כי "אנחנו לא שותפים שלו בשום דרך, הדרך שלנו הפוכה לדרך של נתניהו. שוב, אנחנו מתחייבים לא לשבת בממשלה של נתניהו". הוא המשיך ותקף את לפיד: "לעומת זאת, אתם אומרים בחדרים סגורים שתשבו עם נתניהו. לימדתם אותנו שיש הבדל בין דלת סגורה לדלת נעולה. אתה מזגזג ומטעה את הציבור, מי שבאמת מסכן את הקולות של המחנה, מי שבאמת יגנוב את קולות הבוחרים וייתן אותם לביבי – זה אתה". גבאי הוסיף: "זה כמובן מסתדר יופי עם ההצהרות שלך עצמך. אתה הרי אמרת – כחול לבן זה הליכוד של פעם. זה נכון, כחול לבן היא מפלגת ימין".

"ועכשיו אני רוצה לחזור לנושא שהתכנסנו אליו היום - אתגרי הביטחון שלנו", המשיך ואמר, "אנחנו בימי לחימה בדרום, בזמן שאנחנו מתכנסים ומדברים על כך, אזרחי ישראל נמצאים בסבב של חשש וחרדה והחיילים והקצינים שלנו שוב על סף סבב לחימה". גבאי אמר "שולח מכאן את הערכה שיש לכולם
. כשהתותחים רועמים המוזות שותקות, וכשיורים לא עוסקים במחשבות יצירתיות. האמירה הזאת התהפכה לגמרי. גם כשהתותחים לא עובדים, מוזת הממשלה לא עובדת".

"האוכלוסייה מיואשת" - גבאי בכנס הביטחון הלאומי של "מעריב". צילום: אלוני מור


לדבריו, ממדינה עם אומץ, תעוזה ויוזמה, הפכנו למדינה עם שלטון פאסיבי. "היה לנו תמיד חזון ברור שקובע מה ההישג הנדרש, קיבלנו ראש ממשלה פסיבי, מגיב, הפוליטיקה בביטחון, הביטחון בפוליטיקה. תוקף המדיניות שלו הוא הפוש האחרון של אתרי האינטרט", טען.

גבאי סיפר על מגעיו עם מדינות ערב: "מדינות ערב המתונות לא יזוזו בלי הפלסטינים. הייתי במדינות ערב, אני יודע. הם לא יעשו הכל בלי הפלסטינים. אנחנו מאבדים פה דור שיעסוק שוב בסכסוך ההכרה בשגרירות וברמת הגולן אלה מהלכים סמליים שלא ישנו את המציאות במדינת ישראל", טען גבאי, "אנחנו בכנס ביטחון, נתניהו לקח ולוקח את הסיכון הביטחוני הכי גדול שנלקח ע"י מנהיג ישראלי אי פעם - אנחנו עשויים לאבד את התמיכה האמריקאית".

עוד אמר גבאי: "אנחנו נשלם לצערי הרב את מחיר החיבוק של נתניהו וטראמפ, כי דור שלם של דמוקרטים רואים בנו יריבים פוליטיים שלו. אנחנו נקבל את החשבון. יום אחד יהיו שם חילופי שלטון. מה אנחנו צריכים לעשות? למפלגה שלנו יש צוות ביטחוני מדיני חזק מאוד עם טל רוסו וח"כ עומר בר לב, ויש לנו יוזמות ביטחוניות שיישמרו עלינו. ביטחון הוא לא רק התעשיות שלנו, צריך צעדי מדיניות. זה החלק החסר במשוואה הישראלית. החזון הוא ברור רוב העם מבין שאין בילתו".

"מפלגות שרוצות להחליף את נתניהו לא אומרות את זה. זה מורכב, אולי בצד השני אין מישהו שיכול לקבל החלטות, הכל בסדר. אבל המייסדים של המדינה אמרו לנו שגורלנו בידינו. אנחנו אומרים בטווח הקצר - לא מחכים לאף אחד. הסכנה הזאת שלא ניפרד מהפלסטינים. התוכנית נקראת 'נתיבים להיפרדות'", הציג יו"ר העבודה.
 
"הסעיף הראשון - להפסיק לבנות מחוץ לגושי ההתיישבות. הצעד השני הוא חוק פינוי, שאנשים יוכלו להתפנות מרצון, והצעד השלישי היא כירושלים המאוחדת. כפר עקב ושועפאט הם לא ירושלים. הם מוגדרים כך כי המנהיגות שלנו מפחדת לומר את האמת וברגע שאנחנו עסוקים בסיסמאות, אנחנו משלמים את המחיר. תראו מי גר שם. הרוב זה אנשים שבאו מחברון, כי יש שם תנאים טובים", המשיך גבאי.

"אנחנו מחזקים את הדבר הזה במקום את ירושלים המאוחדת. גם בעזה, רואים את העובדות. נתניהו משלם פרוטקשן במקום לדבר עם הרשות הפלסטינית שנלחמת בטרור", תקף, "מול החולשה הזאת צריך לעשות שני דברים: ביד אחת נלחמים בטרור ולא מאפשרים ירי, וביד השנייה מבינים ששני מיליון אזרחים צריכים לחיות בתנאים נורמליים. שיש להם מים, ביוב, חשמל ותעסוקה. זה לא שהחמאס יאהב אותנו, אבל כשיהיו לאזרחים את התנאים האלה נוכל ליצור את ההפרדה בין חמאס לאזרחים. אחרי 14 שנים שאנחנו מנסים את השיטה הזאת, הגיע הזמן להודות שזה לא עובד. צריך את הדרך האחרת, שהיא תעבוד. יש לנו אוכלוסיה מיואשת".