ביעור חמץ: "לצה"ל יש מפקדים פייטרים, שמובלים ב-15 שנה האחרונות ע"י קברניטים הססניים", כך התחיל שר החינוך, נפתלי בנט את הצגת מישנתו הביטחונית בכנס לביטחון לאומי של "מעריב" היום (רביעי). "חמאס זה לא גזירת גורל, ואין גזירת גורל שארגון טרור, שהוא לא עצום במיוחד, מותיר מיליון אזרחים תחת אש במקטעים. חמאס מנהל את הכל, מושך את רה"מ באמצע ביקור מדיני חשוב חזרה לארץ, ומגדל דור שלם של ילדים עם סיוטים ופסיכולוגים", תקף יו"ר הימין החדש.

"לפני יומיים ישנתי בעוטף עזה, היו חמש אזעקות צבע אדום. תכפילו את זה פי 500 ותבינו מה קורה שם", המשיך שר החינוך. "אם היו אז, בשנות התשעים, מספרים לי שהיום חזבאללה הוא האיום הכי גדול עלינו, לא הייתי מאמין. הסיבה לזה? התשובה היא - ניתקנו מגע. ניתקנו מחזבאללה מגע. ראינו את הגוף הזה צומח לארגון עם 140 אלף רקטות. מדינת ישראל אימצה תפיסה של ניתוק מגע מהאויב. לא ליזום פעילויות, לשאוף למקסימום זמן בין סבב לסבב, לא להפעיל כוח נגד התעצמות האויב. אנחנו לא עושים את זה רק מול חזבאללה, אלא גם מול חמאס. מאז ההתנתקות, זרקנו את המפתחות ויצאנו".

"אנחנו מתגוננים. כיפת ברזל, שהיא הישג טכנולוגי, גדר מערכת, ועכשיו אנחנו חופרים תעלה וחומה תת קרקעית במיליארדי שקלים. מגננה. אנחנו מנתקים מגע. זאת סכנה קיומית למדינת ישראל. אני סבור שהתפיסה קונה לך רוגע, ומגלגלת תפוח אדמה לוהט מרמטכ"ל לרמטכ"ל, משר ביטחון לשר ביטחון, מראש ממשלה לראש ממשלה. זה כמו כפר קטן ליד הר געש. הכל טוב, עד שהוא מתפרץ", אמר יו"ר הימין החדש.

בנט תקף בחריפות את נתניהו ואת מקבלי ההחלטות הביטחוניות: "צריך לומר בכנות, נתניהו מינה שרי ביטחון שנכשלו, ברק, יעלון, ליברמן ועכשיו את עצמו. אני אתקן את הנזק שהם גרמו. האלטרנטיבה לתפיסה היא מגע רציף. חיכוך רציף. המשמעות היא חיכוך יומיומי מול האויב, ולחץ בלתי פוסק על האויב, כך הוא לא יצליח להתעצם. עכשיו אנחנו עושים את זה מול הניסיון של איראן להתבסס בסוריה. לא נותנים ליבלית לצמוח. התפיסה הזאת מצמיחה רוח לחימה ויצירתיות. חדשנות טכנולוגית ויצירתית, התמדה ואורך רוח".
"כשיצאנו מלבנון נתנו לחזבאללה לצמוח. גנץ היה אלוף פיקוד צפון, ויעלון רמטכ"ל", הוסיף, "גם בעזה, אנחנו יוצרים דימוי פסיכולוגי של מי יודע מה יש שם. זה יוצר פחד עצמי. אני ראיתי את זה במו עיניי. ראיתי בצוק איתן שהנחתי תכנית לפעולת מנע להשמדת 30 מנהרות טרור, וקראתי לקבינט בואו נפתיע אותם, נשמיד את הפירים במחיר קטן. כל הצמרת הביטחונית לא רצתה נתניהו, גנץ ובוגי - לא רצו. הססנות, גמגום, דחיינות, הימנעות. תסבירו לי, איך לנוכח ידיעה ודאית על מנהרות, מנהרות מוכנות לשימוש של דקות מעכשיו", המשיך שר החינוך לתקוף.
"מה קרה להם? פחד", טען השר, "חוסר אמון ביכולת שלנו לנצח. פחד מבג"ץ, מהאג. אני אומר להפך, העולם מחבב מנצחים. העולם ציפה שנביס את חזבאללה בלבנון השנייה, ושנהיה דוגמה להכרעת טרור חמאס. העולם בז לנו כשאנו לא עושים זאת. אומרים לי 'אתה פופוליסט, אי אפשר לדבר על ניצחון'. בחומת מגן ניצחנו, במוסול, ארה"ב ניצחה את דאעש. גם ב-2019 אפשר לנצח. הבעיה היא בתודעה". 
 
בנט מתח ביקורת על דור העתיד: "אנחנו מחנכים דורות שלמים על כך שאי אפשר לנצח - אני כופר בזה. אפשר וניתן להכריע אויב צריך היפוך תודעתי במערכת הביטחון נהפוך את הרוח לקבע במערכת, את ערך הניצחון. לצה"ל מטרה אחת - לנצח את האויב ולתת ביטחון. יש להרחיק מפקדים הססניים, מפקדים 'פרווה', ולקדם את המנצחים. בעשור האחרון פעלו הפוך. לא רוצה פשרות, רוצה מפקדים שהם סוסים דוהרים ומנצחים".