יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן,  אומר כי הדבר הכי חשוב במלחמה בטרור זה לנתק את הארגונים מכסף. בשיחה עם בן כספית בכנס הביטחון של "מעריב" אמר ליברמן, כי "אני מפנה אותך לספר של נתניהו, שטען שאסור להעביר להם כסף. אנחנו מממנים את הטרור בכך שאנחנו מאפשרים את העברת הכסף הקטארי לחמאס".

מה מבחינתך הוא ביטחון לאומי איך אתה רואה את זה?
ביטחון זה שאף אחד לא צריך לרוץ לממ"דים וביטחון זה תחושת ביטחון. אנשים צריכים להרגיש שהם חיים בביטחון ושהמדינה עושה הכל על מנת שיתנהגו בביטחון. לא להיכנס לאוטובוס ולהסתכל מתחת למושב, ולא איפה הממ"ד ואיך לרוץ אליו. פה יש פספוס גדול. מבחינת התודעה שלנו, אנחנו לוקחים יותר מדי על עצמנו. הסברתי כמה פעמים שהטעות האסטרטגית היתה של משה רבנו, שהביא אותנו לפה. יכל לנווט יותר טוב לגבול איטליה-שוויץ".

אתה באת ממולדובה.
"אז זהו, נגזר עלינו להיות כאן. הסכסוך הישראלי-ערבי הוא לא אחוז גבוה משפיכות הדמים באזור. אנחנו רוצים לתקן את העולם. השלום יבוא עם המשיח, לא רגע לפני. כשאתה מסתכל איך מדינות מוסלמיות מתנהלות באזור, אין סיכוי לשלום כמו בסקנדינביה. הכי הרבה הסדרים מדיניים. במזרח התיכון נרצחים כל יום מאות אנשים ואלפים נפצעים. אתה מבין שאתה נמצא בשכונה הכי דפוקה והכי קשה בעולם. בסביבה כזו, כשאתה מוקף בכנופיות, בשכונה הזו, אפשר להגיע לסיטואציה שאנשים לא ירוצו לממ"ד".
איך?
בוא תדמיין שרקטה נוחתת צפונית למוסקבה, איך הרוסים יגיבו. ואם נוחתת צפונית לבייג'ינג או וושינגטון איזו תגובה תהיה?".
אנחנו לא רוסים חוץ ממך.
השפה המדוברת באזור היא רוסית פה כולם מבינים רוסית אז צריך להתנהל".
אתה מרגיש שצדקת שהתפטרת. זה לא דבר קל.
"ב-10 ביולי היינו צריכים להנחית מכה קשה על עזה. זה אחרי תום בחינות הבגרות וכולם בחופש. לא נכנסנו לתת מכה. לכל תנועת טרור שלושה רכיבים: אידאולוגיה, מבצעים, וכסף ואתה חייב לתת מכה ולהתמודד עם השלושה, אי אפשר להתמודד עם אחד".
היית צריך להוריד ראשי חמאס
"כן. היו מתמודדים היום עם דגי רקק. ניתן דוגמה - הקצין שניצל בזכות הקסדה. לא מכירים את הצלף, אבל יודעים מי נתן את הפקודה, איפה גר ואיפה המשרד שלו. הוא ממשיך להסתובב חופשי, מרגיש בטוח בתוך הרצועה. כולם יודעים מי נתן את הפקודה וזה שהוא מרגיש בטוח זו פשיטת רגל".
"זו פשיטת רגל מוסרית כל מה שקורה כאן. לא סביר בעליל. עם ישראל ערבים זה לזה. נורו יותר מ-60 רקטות על שדרות ועוטף עזה ויושבים בתל אביב כאילו אנחנו בבריסל. דמיין ש-60 רקטות נוחתות בגוש דן. אני לא מדבר על הממשלה. איך התקשורת היתה מתנהלת?".
נפתלי בנט אומר שהמפקדים של הצבא פרווה ושהמפקדים הנועזים הודחו. גנץ איבד את זה לדברי הליכוד. אתה מומחה למי שאיבד את זה - גנץ לא כשיר?
"אני מציע שהפוליטיקאים לא ימתחו ביקורת על לובשי מדים, אני מכיר את רובם. זה שפוליטיקאי מרשה לעצמו להשתלח אומר שהוא לא ראוי להיות שר הביטחון. אמרתי שסיכוייו של בנט להיות שר ההגנה של אפגניסטן יותר טובים מאשר פה. מי שיושב בקבינט ומכשיר פרוטקשן ונדבק לכיסא ומבקר את הממשלה שהוא יושב בה. זה כמו אולטימטום - או שאני שר או שאני חוזר בי".
אל תזכיר אולטימטומים.
"אני לקחתי אחריות, חשבתי שזה נכון. הצבתי תוכנית שלמה, כולל ראשי טרור, כולל אלו שלוחצים על ההדק ואלה שנותנים פקודה. חשבתי שזה נכון. מה שרואים משם רואים מכאן יותר טוב. חושב שזה נכון. מודה שראש הממשלה עם רוב חברי הליכוד טרפדו".
הוא תבוסתן?
"המדיניות תבוסתנית. ארגון טרור מכניע אותנו. משלמים פרוטקשן לטרור. ראש הממשלה דיבר על תגובה עוצמתית אבל אף מחבל לא נשרט פה".
שאלה אחרונה, איך אתה מתמודד עם הסקרים?
"בכיף כמו הכל. נהנה להוכיח כמה הם טועים".
אם הגנרלים והרמטכ"לים מקבלים יותר מנדטים אתה אופציה?
"הם יקימו יחד עם הליכוד. מי שמינה את גנץ זה נתניהו. מי ששיבח אותו על התפקוד בצוק איתן שמבחינתי זה כישלון - זה נתניהו. שיחפשו איזה שבחים הוא נתן לו, ייקח יום שלם לקרוא את השבחים. לא אחראי להעביר אליו את ההגה שלטון לא ניהל מערכת שלטון אף יום. לא יכול להיות פרטנר עם מרצ והעבודה".