מרכז אל-מרסד הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח כי לפחות שבעה חיילים איראנים הלילה (חמישי) נהרגו במתקפה שיוחסה לישראל על אזור התעשייה של השייח' נג'אר בפרברי חלאב. בנוסף, נהרגו גם שישה עיראקים שמשתייכים למיליציות הפרו איראניות. על פי הארגון, מספר ההרוגים אמור לעלות, מאחר וחלק מהפצועים במצב קשה. בנוסף, לצד מחסן התחמושת נמצא מטה של הכוחות האיראנים שנפגע בתקיפה, ולא ברור אם היה מאוייש בכוחות איראנים ובמיליציות המזוהות עימם. הודעת הארגון באה בניגוד להודעה הסורית הרשמית, לפיה בתקיפה לא היו נפגעים.


כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה על פיצוצים עזים שנשמעו באזור שדה התעופה בעיר חלב כתוצאה מתקיפת חיל האוויר הישראלי. על פי הצבא הסורי, ההפצצה התרחשה באזור התעשייה שייח נג'אר, הנמצא בצפון-מזרח העיר וסמוך לשדה התעופה א-נירב.



לצד הטענות על כך שלא היו נפגעים, התקשורת הסורית דיווחה גם כי הצבא הודיע שמערכת ההגנה האווירית הצליחה ליירט "מספר מטרות" במהלך התקיפה. מקורות בחאלב מדווחים על הפסקת חשמל כתוצאה מהתקיפות. למרות זאת, מרכז המעקב הסורי טוען כאמור כי מלבד נזק למבנים, התקיפה גרמה גם למספר הרוגים, ככל הנראה שומרים של המתקן. 




צילום: רשתות ערביות



המרכז הסורי לזכויות אדם הוסיף גם כי ההרוגים עליהם דווח הם חיילים הנאמנים למשטר אסד ולכוחות האיראנים במדינה. על פי הדיווחים הרשמיים, התקיפה החלה בשעה 23:00 במספר מטרות, באזור שכבר הותקף בעבר מספר פעמים ע"י ישראל. 



התקיפה בוצע בזמן שמועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לבקשת סוריה במטרה לדון בהכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן. הנציג הסורי בדיון, בשאר ג'עפרי, טען כי "בזמן שמועצת הביטחון מתכנסת, ישראל תקפה מהאוויר בחאלב המרוחקת מאות קילומטרים מרמת הגולן".



בשבוע שעבר דיווחה התקשורת בסוריה דיווחה כי נשמעו ארבעה פיצוצים חזקים בארבעה אזורים במרחב דמשק - ג'ומראיא, קדסיא, אל-האמה ואל-דריג'. עוד דווח כי מערך ההגנה האוויר הופעל. כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי אמרו מנגד כי "אין שחר לתקיפה או לגורמים עויינים שתקפו באזור הבירה; מדובר באימונים צבאיים".



בחודש שעבר דווח כי שניים מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו בהפגזה ישראלית על מוצבים צבאיים בפרברי מחוז קונייטרה. על פי הדיווחים, בנוסף לשני ההרוגים נפצעו עוד כמה בהפגזה שכוונה לעבר בסיס איראני באזור. סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" כינתה את המתקפה תוקפנות ישראלית על מחוז קונייטרה, שפגע בבית חולים הרוס במוצב בעיירה ג'באטא-אל-חשאב.