בצל המתיחות: בזמן שכוחות צה"ל פרוסים מחוץ לרצועת עזה, לקראת אירועי יום סוף השבוע הכוללים את צעדות השיבה ויום האדמה, נשמעה אזעקת שווא בקיבוץ כיסופים, שבמועצה האזורית אשכול הלילה (חמישי). קיימים דיווחים על כך שהאזעקה הופעלה ככל הנראה בגלל מטען שהתפוצץ באזור. מדובר צה"ל לא נמסרו פרטים נוספים לפי שעה.

כזכור, צה"ל תגבר את הכוחות שנמצאים בעוטף עזה בצורה משמעותית מאוד, הכריז על עוצר יציאות בפיקוד הדרום ונמצא בכוננות שיא לקראת יום האדמה בשבת, שבו יציינו הפלסטינים ברצועה שנה לצעדות השיבה.
על פי הערכות הצבא, החל מ־13:00 מחר צפויים עשרות אלפי פלסטינים להגיע למרחב הגדר בששת המוקדים המוכרים. במערכת הביטחון סבורים שבחמאס רואים בימים שנותרו עד הבחירות הזדמנות להגביר את הלחץ על ישראל. זאת מתוך הנחה שבממשלה לא מעוניינים להגיע לעימות צבאי בתקופה רגישה זו.
הרבה תלוי עכשיו במגעים שמנהלים המצרים בניסיון להגיע להסכמות, שלפחות בשלב הראשון יורידו את גובה הלהבות ויקטינו את פוטנציאל ההסלמה הגבוה ביום האדמה. בינתיים בשטח, חמאס סיים גם הוא את הכנותיו. במערכת הביטחון סבורים שגם אם המצרים יצליחו בניסיונות התיווך, העובדה שההנחיות של חמאס לשטח כבר ניתנו תקשה מאוד על הרגעת המצב. לכן ההיערכות בכל מקרה היא לאירועים אלימים מאוד, שבהם גם יופעל טרור נגד כוחות צה"ל, בנוסף להפרות הסדר.