קרב ההסברה: בעוד הצבא נערך בכוחות גדולים לקראת יום השנה לצעדות השיבה, שיחול מחר וצפוי להיות מלווה בהפגנות אלימות, המאבק על הנרטיב שיסופר בתקשורת הבינלאומית ממשיך. בעוד ארגון הטרור חמאס מבקש לצייר את ההפגנות כמחאה שקטה כנגד המצור על רצועת עזה, בצה"ל מבקשים להציג את המטענים על הגדר, זריקת האבנים, שריפת הצמיגים וניסיונות המפגינים לחדור לשטח ישראל - ובחרו הפעם בדרך מקורית.



כך, בסדרת ציוצים בטוויטר של דובר צה"ל באנגלית, נכתב בין היתר כי "לקרוא להתפרעויות אלימות 'מחאת שקטה' זה כמו לקרוא לטינדר מקום להכיר בו חברים. זה פשוט לא". בציוץ אחר, נכתב כי "להשתמש בסכינים במחאה זה כמו להשתמש בנייר זכוכית כנייר טואלט. אתה פשוט לא עושה את זה".



בציוץ אחר, התייחסו בדובר צה"ל ללהיט המפורסם של הזמרת שאקירה, "Hips Don't Lie" (ירכיים לא משקרות), וכתבו כי "לקרוא להתפרעויות אלימות 'מחאה שקטה' זה כמו להגיד שהירכיים של משקרות. הן פשוט לא".





כזכור, מוקדם יותר היום, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי הפלגים הפלסטינים הודיעו למשלחת התיווך המצרית שהגיעה מתל אביב כי הם מתנגדים נחרצות להפסקת צעדות השיבה, אך הביעו הסכמה להפסיק את הפרות הסדר הליליות בגבול הרצועה. על פי הדיווח, המצטט גורם המעורה בפרטים, ישראל דרשה להפסיק את הפרחת הבלונים ואת הפרות הסדר הליליות, הנקראות בפי העזתים "הבלבול הלילי" וכן להתרחק מהגדר מרחק של 300 מטרים במהלך הצעדות. הפלגים כאמור, נענו לכל הדרישות פרט לנושא הגדר.