מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינואר ביקר היום (שבת) בהפגנות שהתקיימו סמוך לגדר המערכת, לציון שנה להתחלת "צעדות השיבה", המתקיימות מאז בכל יום שישי. על פי הדיווחים, בהתפרעויות שבשיאן נכחו במקום למעלה מ-40 אלף פלסטינים, סינואר היה ממזרח לחאן יונס. מקור ברצועה אמר ל"מעריב אונליין" כי במהלך השיחות עם המצרים, הועבר מסר כפול והועלו שני נושאים מרכזיים. הנושא הראשון הוא הבעיות של האסירים בבתי הכלא בישראל, בין היתר בעקבות הסנקציות ששירות בתי הסוהר הטיל עליהם מוקדם יותר השבוע והסוגייה השנייה שהועלתה היא עסקת חילופי שבויים אפשרית. 

"העם שלנו ממשיך את הצעדות עד לשבירת המצור", אמר הבכיר העזתי. הוא התייחס בדברים שנשא לדיונים המתקיימים באמצעות תיווך של משלחת של בכירים מצרים, ועוסקים בין היתר בסוגיות האסירים, ירושלים וברצועת עזה. "לא נהסס לפעול כדי להגן על בני העם שלנו אל מול הפשעים של נתניהו", הסביר, "העם שלנו מוכיח שהוא ממשיך עד לשבירת המצור. הוא יוצא היום כדי לומר, רוצים לחיות בכבוד". 

צילום: AFP
סינואר המשיך ואמר כי "יחס ההתנגדות להתנהלות הכיבוש מול צעדות השיבה בשנה החדשה, לא יהיה דומה ליחס בשנה שמסתיימת. האסירים הם בסדר העדפות שלנו". כמו כן, בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר הסביר כי "ההיענות היום מצביעה שההתנגדות אינה של פלג פלסטיני אחד, אלא של כל העם הפלסטיני".
כזכור, לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ישנו הרוג מאש צה"ל, ובסך הכל נפצעו למעלה מ-200, בהם 30 מירי חי, ארבעה מהם במצב אנוש וארבעה קשה. ההרוג בעימותים הוא השני היום, כשלפני תחילת הצעדה נהרג צעיר פלסטיני מפגיעת רסיסים. בתוך כך, פרצו מספר מפגינים את הגדר במרכז הרצועה, ובתגובה פתחו כוחות צה"ל באש לעברם. דובר משרד הפנים בעזה הודיע כי נפרסו 8,000 אנשי ביטחון, לבושים באפודים כתומים, בכל מוקדי המחאה על מנת לשמור על המפגינים.