שוב לא שקט בדרום: אזעקת צבע אדום הופעלה היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים באזור נחל עוז ועלומים, זאת בעקבות פצצת מרגמה שנחתה ככל הנראה בשטח הרצועה, ולאחר שבמהלך הלילה בוצעו חמישה שיגורים לעבר שטח ישראל מכיוון רצועת עזה. עם זאת, למרות המטח הלילי לאשכול, שלא גרם לנזק או לנפגעים, נפתחו הבוקר המעברים ארז כרם שלום להעברת סחורות לרצועה.



בתוך כך, אנשי המשלחת המצרית המתווכת בין ישראל לחמאס הגיעה היום לתל אביב כדי לקדם הסכם רגיעה ארוך טווח בין הצדדים.  אמש ביקרה המשלחת המצרית בעזה ונפגשה עם מנהיג חמאס יחיא סנוואר וסיירה גם במרינה של עזה, מה שעשוי לאותת על כוונה לפתח אותה לממדים של נמל. 



התקדמות פוטנציאלית זו במגעים התאפשרה לאחר שבגבול הרצועה עבר אתמול יום שקט ומאופק יחסית, על אף התחזיות הפסימיות. לצעדות השיבה שנערכו על גדר הגבול לציון יום האדמה ויום השנה להפגנות הגיעו כ־40 אלף פלסטינים, אולם כוחות חמאס חצצו בין המפגינים לגדר המערכת והצליחו להרגיע את הרוחות. דובר משרד הפנים בעזה הודיע כי נפרסו 8,000 אנשי ביטחון, לבושים באפודים כתומים, בכל מוקדי המחאה.



ואולם, בצד הפלסטיני היו לא מעט נפגעים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על ארבעה הרוגים מאש צה"ל במהלך ההתפרעויות ועל יותר מ־200 פצועים, מהם כ־30 מירי חי. כמו כן, לפני תחילת הצעדה נהרג צעיר פלסטיני בגבול מפגיעת רסיסים.