דובר צה"ל פרסם היום (שני) כי הפיקוד האירופאי של צבא ארה"ב סיים אמש פריסה תרגילית ראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים בישראל (THAADׂ). מערכת ההגנה האווירית הגיעה לפני כחודש ימים במבצע אווירי נרחב, ונפרסה בישראל, כאשר מעל 250 אנשי צוות ולוחמי הגנה אווירית אמריקאית הגיעו לישראל לצורך הפריסה ותפעולה. 



דובר צה"ל הוסיף כי המערכת האווירית תורגלה במגוון תרחישים וכן ביכולת השתלבותה עם מערכות ההגנה האווירית הישראלית. בצה"ל מוסרים כי הפריסה מהווה צעד נוסף בחיזוק היחסים ושיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות. 



מערכת ההגנה. צילום: דובר צה"ל




מערכת ההגנה. צילום: דובר צה"ל



מפקד מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, ומפקד המבצע המשותף, תת-אלוף רן כוכב אמר כי "שיתוף הפעולה בין מערך ההגנ"א למקבילו האמריקאי מדגיש את המקצועיות והעוצמה המבצעית המביאה הגנה טובה יותר לשמי ישראל. המערכת נקלטה כמקבילה למערכת החץ ומביאה עמה יכולת משלימה. תודות לקשר המקצועי ולאימונים המשותפים נהיה מוכנים יותר לשעת פקודה. לוחמי ההגנ"א, בסדיר ובמילואים, מוכנים מבצעית בדריכות להגנת שמי המדינה, בזירות השונות ובפריסה ארצית רחבה". 



סגן מפקד צבא ארה"ב באירופה, אלוף אנדרו ג'. רולינג, הוסיף: "ביצוע יוצא דופן על ידי החיילים ממערך ההגנה האווירית. משרד ההגנה האמריקאי הורה בהתראה קצרה לפרוס במהירות את מערכת התאאד במרחק אלפי קילומטרים, בצדה השני של העולם, ולאחר מכן להשתלב באחת ממערכות ההגנה האוויריות המורכבות ביותר, והם סיפקו את הסחורה. היכולת לפרוס במהירות כזאת כוחות במוכנות ללחימה לגזרה היא קריטית על מנת לתמוך בבני הברית שלנו ושותפינו".



צילום: דובר צה"ל



מערכת ההגנה. צילום: דובר צה"ל