בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על המחבל חאלד אבו ג'ודה מכסייפה בגין רצח החייל סמל רון קוקיא ז"ל בן ה-19 לפני כשנה וחצי בערד. אבו ג'ודה ישלם גם פיצויים של רבע מיליון שקלים למשפחת החייל הנרצח.

בפסיקת בית המשפט נכתב: "חייו של רון קוקיא ז"ל קופדו בעודו נער צעיר שכל חייו לפניו, לאחר שהנאשם דקר אותו בסכין, דקירות קטלניות שהביאו למותו. רון ז"ל קורבן למעשיו המתעובים והמזעזעים של הנאשם רק בשל היותו יהודי ורק בשל כך שנקרה בדרכו של הנאשם וענה על 'הקריטריונים הנדרשים', חייל חמוש שנמצא לבדו. מעשיו של הרוצח פגעו בערך חברתי הבסיסי ביותר שעליו עומדת כל חברה מתוקנת- הזכות לחיים, קדושת החיים והזכות לחיות בביטחון ובשלווה. השתלשלות האירועים אשר הובילה לרצח הנורא החלה כאשר גמלה בליבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע נגד חייל צה"ל, כחלק מרצונו להביע במעשים את תמיכתו בארגון החמאס".
 
"הנאשם ביצע את העבירות על רקע אידיאולוגי מעוות ורצחני, המבטל כל ערך לחיי אדם", נטען, "מעשיו אופיינו בתכנון מוקפד, חתירה למטרה ברורה, קור רוח ובעיקר הובילו לתוצאה קשה של קיפוח חייו של רון ז"ל באופן אכזרי ואלים עת דקר אותו בפלג גופו העליון שש דקירות קטלניות בסכין שהכין מבעוד מועד לשם כך. הנאשם גמר אומר להביא למותו של רון ז"ל ולקחת את נשקו. רון התנגד לנאשם בשאריות כוחותיו על מנת שהנאשם לא ייקח את נשקו, אך הנאשם לא הרפה ולא חדל מלדקור אותו עד אשר לקח את נשקו".
על פי כתב האישום, את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל חאלד בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד הזדהה ארגוני טרור והחזיק בדעות קיצוניות. בתחילה תכנן המחבל לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה.

בהמשך תכנן חאלד לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. אבו ג'ודה רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור. 

בחודשים שלפני הרצח, יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. בתאריך 30.11.17 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא ז"ל, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם. 

עם סיום הקראת גזר הדין של המחבל, התפרץ מועמד איחוד מפלגות הימין עו"ד איתמר בן גביר לעבר המחבל בצעקות: "כל כלב ביג'ו יומו. בכל מדינה נורמלית היו הורגים אותך". לעיתונאים אמר בן גביר: "מדובר בבדיחה. קיים בחוק הצבאי עונש מוות למחבלים אותו התביעה הצבאית לא מבקשת. אפשר לחוקק גם בדין האזרחי חוק עונש מוות למחבלים אלא שהפוליטיקאים של ממשלת הפייק ימין לא רוצים זאת".