במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני טרור ברצועה, ובהם גם הג'יהאד האסלאמי, ינסו להוציא לפועל פיגועים על מנת לנסות לסכל את ההסדרה המסתמנת בין ישראל לחמאס. למרות השקט היחסי ביממה האחרונה, הכוחות על הגבול דרוכים לאפשרויות שפיגועים מהסוג הזה יכולים להתרחש בירי רקטות בודדות או בפיגוע נגד מטרות צבאיות על הגדר. בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות ומכינים את הקרקע לפעולת מנע אפשרית.

כזכור, על רקע מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי, מרחב הדייג ברצועת עזה הוגדל היום לטווח של עד 15 מיילים ימיים. במפקדת לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ציינו כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". 
"מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", הוסיפו.
צה”ל לא מפנה לעת עתה כוחות שבאו לתגבר את עוטף עזה, חמאס ממשיך לשמור על איפוק בתקווה שההקלות יימשכו ובימין גוברת הביקורת נגד המאמצים להגיע להסדר עם ארגון הטרור. הצבא ימשיך לשמור גם בימים הקרובים על כוננות גבוהה בדרום. בשלב הזה החטיבות הנוספות שהוקפצו לאזור עזה - צנחנים, גולני וחטיבה 7 של השריון, יחידות תותחנים ומפקדת אוגדה 162 - יישארו בדרום  נוכח האפשרות שלמרות ההבנות עם חמאס עלולים להתפתח גם תרחישים אחרים.

בהתאם להסכמות שהושגו, באמצעות התיווך המצרי בין ישראל לחמאס, מעברי הסחורות בכרם שלום ובמעבר ארז נפתחו כבר אתמול במתכונת הרגילה. לפי הדיווחים הפלסטיניים יורחב מרחב הדיג ברצועה, בחלק מהאזורים, בהתאם לשיקולים ביטחוניים עד ל־15 מייל מהחוף. למרות הצעדים הללו מצד ישראל נמשך ירי הרקטות מהרצועה גם אתמול. שלשום בלילה, בסביבות אחת אחרי חצות, שיגרו מחבלים מטח של רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול, ואלה התפוצצו בשטח פתוח, ללא נזק או נפגעים. ישראל בחרה להשיב בתגובה מאופקת מאוד של ירי טנקים לעבר עמדות חמאס לא מאויישות.
בסביבות השעה 17:00 בוצע ירי נוסף מהרצועה. אזעקות הופעלו במועצה האזורית שער הנגב, אך בצה”ל סבורים שפצצת המרגמה שנורתה נחתה בשטח פלסטיני סמוך לגדר. עד לסגירת הגיליון לא הגיב צה"ל על הירי הזה. בישראל מעריכים שלא חמאס הוא שביצע את הירי. בשלב זה, על פי התגובה הישראלית המאופקת מאוד, נותנים לחמאס הזדמנות להשתלט על הירי, לפני החלטות להחריף שוב את תגובות צה”ל.