פרסום ראשון: מ"פ בחטיבת הצנחנים הודח לאחר תקלת אימונים חמורה שארעה ביום רביעי בלילה בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים יחד עם כוח שריון. המ"פ שהודח ניהל את התרגיל. לאחר ביצוע תרגיל מחלקה "יבש" שהוכרז כבר כתרגיל "רטוב" ורגע לפני שהחל הירי לעבר המטרות, חייל שככל הנראה נשכח בשטח, החל לצעוק בשטח התרגיל. חיילים שמעו את החייל ולפני שהחל הירי חדלו את התרגיל. 
על פי תחקירים שנערכו, החייל ככל הנראה נרדם בשטח, ולאחר סיום התרגיל היבש, בשלב שבו הייתה צריכה להיערך בדיקה שכל החיילים נמצאים בנקודת תחילת התרגיל, נמצא כי חייל אחד חסר למעשה במחלקה. הכוחות, מחלקת הצנחנים וכוח השריון, כבר למעשה החלו את התרגיל כאשר במזל גדול החייל החל לצעוק, לאחר שהבין שנשאר לבד בשטח התרגיל וכי הוא החל. 
התרגיל המדובר היה חלק מהכנות ואימונים של חיילים שהוקפצו לכוננות בעזה. כוח השריון שהיה שותף לתרגיל לא היה אמור לירות פגזים אבל כן להפעיל מקלעים כבדים שעל הטנקים. לאחר התחקיר, מח"ט חטיבת הצנחנים, אל"מ יקי דולף, המליץ להדיח את מפקד הפלוגה. מפקד אוגדה 98, תא"ל ירון פינקלמן, קיבל את המלצתו והדיח את המ"פ.

תרגיל צה"לי, ארכיון. צילום: דובר צה"ל
תרגיל צה"לי, ארכיון. צילום: דובר צה"ל


ההחלטה על הדחתו התקבלה כי לאחרונה היו מספר אירועי בטיחות נוספים בפלוגה עליה הוא מפקד, ובמיוחד בעקבות האירוע הזה, שהוא חמור במיוחד והיה יכול להסתיים בתוצאות קטלניות. במקביל, מתקיים עדיין הליך משמעתי מול מפקד המחלקה, שהיה צריך לבדוק באופן אישי שכל החיילים חזרו משטח התרגיל בסוף החלק היבש, והגיעו לנקודת ההתחלה בתחילת החלק הרטוב.

לאחר ביצוע של תרגיל יבש ולפני שמתחיל התרגיל הרטוב, יש פקודות מחייבות בצה"ל לספור את החיילים על פי "מספרי ברזל" שניתנים בתחילת האימון, על מנת לוודא שאירועים מהסוג הזה לא יתרחשו. המ"פ עצמו, כמנהל התרגיל, לא אמור לספור אישית את החיילים אך אמור לוודא עם המ"מ שכל הפעולות הנדרשות בטרם תחילת התרגיל נעשו. ההחלטה התקבלה כאמור בגלל רצף תקלות נוספות וגם בגלל שבאירוע הזה בנס נמנעה טרגדיה. 

תגובת דובר צה״ל: "תרגיל לילי בהשתתפות כוח טנקים וחי״ר הופסק במהלך השבוע, לאחר שמפקד הפלוגה שמע צעקות מכיוון יעדי הירי מאחד הלוחמים שנשאר בשטח האש. מפקד הפלוגה חדל את התרגיל באופן מיידי. מדובר באירוע בטיחות חמור אשר תוחקר על ידי מפקד החטיבה ומפקד האוגדה. בתום התחקיר הוחלט להדיח את מפקד הפלוגה על רשלנות. צה״ל ימשיך ללמוד את פרטי האירוע ולקחיו יופצו לכלל הכוחות המתאמנים".