בחודשים האחרונים הורגשה תסיסה בבתי הכלא הביטחוניים בעקבות סידרת צעדים שנקט השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקשחת תנאי הכליאה של האסירים. נושא המחלוקת העיקרית בין האסירים להנהלת בתי הסוהר הוא הצבת מכשירי מיסוך סלולריים, שנועדו למנוע שימוש במכשירי טלפון מוברחים בבתי הכלא, דבר שהוביל לזעם רב ולשביתת רעב בקרב האסירים, ואף למספר פיגועי דקירה שאירעו בשבועות האחרונים בבית הכלא קציעות, בהם נפצעו מספר אסירים. עורכת "אל מסדר" שמרית מאיר התארחה בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM והתייחסה להסדר שמתגבש בסוגיית האסירים.
 

שב"כ מצליח להגיע לאיזשהו הסדר בבתי הכלא?


"נראה שכן. אני מלכתחילה חשבתי שזה לא הזמן הנכון לפרויקט המיסוך של גלעד ארדן. הפעם זה לא היה הזמן מבחינת הלחץ והרטט בגדה המערבית. אנחנו לקראת מגעים להסדרה עם חמאס ולפני עסקת המאה של טראמפ. ארדן לעומת זאת הלך עם פרויקט המיסוך עד הסוף. הוא אמנם הוכיח בעבר שהוא הצליח לשבור שביתה של אסירים אך הפעם היה צורך להתכנס כדי למצוא פתרון. האסירים הבינו את העיתוי. הם הבינו שיחיא סינוואר רוצה לסגור עם נתניהו, שעומדים בפני הסדרה וזה הזמן ללחוץ ובכך הם הצליחו. השב"כ הביא פתרון שהוא בעיני די אלגנטי וזה יצא לא רע. הפתרון הוא שיהיה מיסוך בבתי הכלא אך יהיו טלפונים ציבוריים בתאים והאסירים יהיו זכאים לשיחת טלפון פעם בשבוע מאנשים מקרבה ראשונה".



ראיתי בפרשת שליט שהשב"כ דווקא עודד את השימוש של הסלולרי בכלא.


"כמובן, אך כשיש טלפון ציבורי ברור שהתעבורה תהיה שקופה ומאוזנת. יכול להיות שיעלה משהו מעניין מידי פעם אך בעיקרון המעקב אחרי זה הוא כאב ראש. בסופו של דבר ארדן רוצה ללכת על המיסוך עד הסוף ובלי הטלפונים הציבוריים בעוד שנתניהו הולך עם השב"כ. הוא היה צריך פתרון והשב"כ יצרו לו פתרון די טוב".





איך מדינות ערב מקבלות את הניצחון של נתניהו?


"לא התפרסם עדיין שום תיעוד פומבי ולא פורסם אם נשיא מצרים א-סיסי התקשר לברך או לא. אולי הוא מחכה לחג הפסח. מבחינת הפלסטינים, אבו מאזן חבוט מכל כיוון אפשרי. הוא עצמו עבר את השלב שיהיה איזשהו מפץ גדול בדעת הקהל הישראלית שיחזיר אותה לשתי מדינות. הפלסטינים נערכים לעסקת המאה ויש אווירת באסה כללית".