אזהרה מרמאללה: בחדשות 12 דווח הערב (שלישי) כי דמות בכירה ברשות הפלסטינית אמרה בשיחות סגורות כי המצב הכלכלי של הרשות עלול לגרום להשתלטות חמאס על הגדה. הרקע לדברים הוא העובדה שהרשות הפלסטינית לא לוקחת 600 מיליון שקלים המגיעים לה מדי חודש וכתוצאה מכך משלמת לקציני מנגנוני הביטחון שלה רק 50% מהשכר.

לדברי אותו בכיר, כך על פי הדיווח,  החשש הוא שחמאס ייכנס לוואקום הזה, ינצל את המצב הכלכלי המתדרדר של הקצינים שלנו, ישלמו להם ויקנו אותם. לטענת הבכיר, "כך חמאס השתלטה על רצועת עזה ב-2007 ואני חושש מאוד שבאמצעות תשלום השוחד הזה הם יעשו אותו דבר בגדה".  

כזכור, הרשות הפלסטינית הודיעה כי תסרב לקבל את כספי המסים המגיעים לה מישראל בעקבות קיזוז משכורות המחבלים. זה מצטרף לסירובה של הרשות הפלסטינית לקבל סיוע אמריקאי בסך מאות מיליוני דולרים, כולל למנגנוני הביטחון הפלסטינים, בעקבות החשש מתביעות נגד הרשות. בנוסף לכך, ארצות הברית הפסיקה את הסיוע לארגונים אזרחיים ברשות הפלסטינית, בהם גם ארגון הסיוע לפליטים אונר"א. גורמים במערכת הביטחון הביעו בעבר חשש כי המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית יפגע בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית, מה שעלול להביא להתדרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון.