בצה"ל הכחישו הערב (שני) את הפרסומים האחרונים, לפיהם ישנה התקדמות בנושא השבת גופתו של המרגל הישראלי, אלי כהן, שהוצא להורג בסוריה. בהודעה שפרסם דובר צה"ל נאמר: "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי אין התקדמות בדבר איתור גופתו של אלי כהן וכי הדיווחים אודות הבאת גופתו על ידי הרוסים אינם נכונים".



בסוף השבוע האחרון טען גורם סורי ששוחח עם מעריב כי "גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל קבורה בתוך מערה בהר סמוך לקרדאחה, במחוז לטקייה". מדובר בעיירה שבה יש רוב לעדה העלווית, אשר אליה משתייך הנשיא לשעבר חאפז אסד.
 
על פי המקור, ששוחח עם בכיר סורי, המוסד הישראלי ביצע פעולת הסחה בשנת 1977 כאשר ניהל מבצע על גבול סוריה־ירדן, ולוחמיו חפרו באותה שעה בדמשק, במקום שבו הייתה אמורה להיות קבורה גופתו של כהן, שהוצא להורג בתלייה ב־1965. לאחר שנודע לנשיא דאז חאפז אסד על הפעולה, הוא הורה להעביר את הגופה למקום מסתור אחר.
"שלושה חיילים ממשמר הנשיאות הם שהעבירו את הגופה של כהן במבצע סודי", סיפר המקור. "שניים מהם כבר מתו, והשלישי מתקרב לגיל 80. ככל הידוע, נעשתה לאחרונה פעולה במטרה להביא לאיתור ולזיהוי ודאי של אלי כהן, אולם לא ברור אם דוגמית דנ"א הועברה כדי לבדוק אם אכן מדובר במרגל הישראלי".
 
התקשורת הערבית הביעה עניין רב בדיווח הבלעדי במעריב סופהשבוע. הדיווח פורסם בעמוד הראשי של העיתון הסעודי־לונדוני "א־שארק אל־אווסט", שבו הופיעה הכותרת הראשית: "גופת כהן במערה בקרדאחה". כמו כן, הוא זכה למקומות בולטים גם בכלי תקשורת במצרים ובסודן, שבהם נכתב: "עיתון 'מעריב' חשף את מקום קבורתו של המרגל הישראלי אלי כהן".
 
למעשה, חלק מכלי התקשורת הערביים תרגמו במלואה את הידיעה שפורסמה ב"מעריב", בעוד שחלקם הוסיפו גם את פנייתה של אלמנתו של כהן, נדיה, שקראה לנשיא סוריה בשאר אסד לגלות רחמים ולהשיב את גופת בעלה לישראל. הדיווח פורסם בגם בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".