האם המערכה הישראלית נגד ההתבססות האיראנית בסוריה נושאת פרי? לפי גורמים במודיעין הישראלי, התשובה חיובית. אותם גורמים סבורים שהפעילות הישראלית,  יחד עם ההתדרדרות במצב הכלכלי באיראן,  אילצו את משמרות המהפכה ואת כוח קודס לוותר על חלק מהתוכניות שלהם בסוריה, ובכלל זה הקמת בסיסים אוויריים ומפעלים לייצור אמצעי לחימה ואף העברת נשק מתקדם שחשוף לתקיפות צה"ל.
במודיעין אומרים כי בשנה האחרונה ניתן לזהות שינוי בהתנהלות האיראנית: מרצון לבנות כוח בסוריה להתמקדות בבניית יכולת נגד ישראל, על מנת לנהל מערכה של כמה ימים מולה - בתגובה להמשך הפעילות האווירית הישראלית בסוריה ובאזור.
מגמה נוספת שרואים בישראל היא שהאיראנים מתקשים לשקם חלק מהאתרים שהותקפו בשנים האחרונות. במקרים לא מעטים, אם בסיס שמוקם בבסיס סורי מותקף, הם לא מקבלים בסיס אחר מהסורים, שמעוניינים ביציבות.

כמו כן, אחת מתפיסות הפעולה הישראליות בשנה האחרונה הייתה לבצע בין היתר גם פעולות שיגרמו למשבר בכוח קודס. זאת מתוך הערכה שמשבר שכזה יפגע בהתבססות האיראנית באזור. במודיעין סבורים עוד כי הפעילות הישראלית בסוריה גם גורמת להאטה משמעותית בקצב ההתעצמות של חיזבאללה בלבנון. מדובר גם בהאטה בקצב ההתחמשות של ארגון הטרור באמצעי לחימה מתקדמים, במיוחד בכל הקשור  לפרויקט הטילים המדויקים.
כעת, עם החרפת הסנקציות האמריקאיות על איראן - לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז שיבטל את הפטור שנתן לשמונה מדינות ושאפשר להן להמשיך לייבא נפט מאיראן -   גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי המהלך הזה יעמיק עוד יותר את הפגיעה בתוכנית העבודה של כוח קודס להתבססות באזור.
עם זאת, בישראל מעריכים כי למרות הלחצים הכלכליים והפעולות הישראליות, אין לאיראנים שום כוונה לוותר על המשך המערכה, שצפויה להימשך.
גורמים מדיניים מעריכים עוד כי טהרן תמשיך להשקיע כספים בסוריה ובארגוני הטרור סביבנו, גם על חשבון רווחת העם באיראן. עם זאת, הגורמים סבורים כי גם בכוח קודס מבינים היטב כי הם יידרשו לקצץ בתקציבים שלהם באזור.
לסיכום, גורמי מודיעין אומרים כי בעקבות המאמצים של ישראל ב־18 החודשים האחרונים, רואים שהחלום של האיראנים בסוריה הולך ומתרחק. לצד ההתפתחויות החיוביות האלה מבחינת ישראל, בתקופה האחרונה האיראנים הולכים ומתחזקים בעיראק - מה שמטריד מאוד את ישראל.