המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול אזהרת מסע חמורה לסרי לנקה, בעקבות שורת הפיגועים במדינה שהותירו 359 נרצחים ומאות פצועים. באזהרת המסע, שקיבלה את הדירוג "איום קונקרטי גבוה" - השני בחומרתו - נאמר כי "מסתמן כי האיום במדינה טרם הוסר. במסגרת זו מאותרים מטעני נפץ נוספים וקיים חשש מפיגועים נוספים, מתקיימים מעצרים של חשודים בטרור ומתקיים לסירוגין עוצר במדינה. לאור ההידרדרות במצב הביטחוני ולאור החשש כי האירועים טרם הסתיימו או קיים סיכוי להישנותם בתקופה הקרובה, אנו קוראים לישראלים להימנע מהגעה למדינה לאלו השוהים בשטחה לעזוב את המדינה בהקדם, לכל הפחות עד שהמצב יתייצב".



המטה פרסם המלצות לשוהים במדינה להגברת הערנות: 


1. להימנע מלהתקרב לאתרי הפיגועים


2. להימנע מהגעה לכנסיות ומקדשים


3. להקשיב להנחיות כוחות הביטחון במדינה


4. להימנע משהייה במקומות הומי אדם שאינם מאובטחים


5. להיות קשובים להתפתחויות



גם היום (חמישי) מורגשת המתיחות במדינת האי שבאוקיינוס ההודי, לאחר שאירוע מספר אירועים ביטחוניים. תחילה נשמע פיצוץ מאחורי בית המשפט בעיירה פוגודה, 40 ק"מ מזרחית לבירה קולומבו. לא היו נפגעים באירוע והמשטרה פתחה בחקירה. בקולומבו עצמה, נחסמה הדרך לנמל התעופה המרכזי של העיר, בעקבות רכב חשוד שנצפה חניון סמוך לנמל. בתקרית אחרת, הוטל עוצר על הבנק המרכזי של המדינה בעקבות דיווח על פצצה סמוך. מאוחר יותר בוטל העוצר העובדה שבה לשגרה. 



כזכור, ביום ראשון זעזעה את סרי לנקה שורת פיגועים בכנסיות ובבתי מלון עמוסי תיירים. לאחר מכן התברר כי היתה התרעה מוקדמת על אפשרות לפיגוע,אולם היא לו טופלה כראוי. אתמול דווח כי הנשיא מייטריפלה סיריסנה ביקש משר ההגנה וממפכ"ל המשטרה להתפטר מתפקידם.



ארגון דאעש קיבל עליו את האחריות לסדרת הפיגועים שפקדו את סרי לנקה ביום ראשון, והממשלה המקומית סבורה כי זה מעשה נקמה על הפיגועים שבוצעו במסגדים בניו זילנד בחודש שעבר. בהודעה הראשונית שפורסמה באעמאק, סוכנות הידיעות הרשמית של דאעש, יומיים אחרי סדרת הפיגועים נאמר: "מבצעי ההתקפה שפגעה באזרחים של המדינות ושל הקואליציות ובנוצרים בסרי לנקה שלשום הם לוחמים מהמדינה האסלאמית".



מוקדם יותר אתמול טען רוואן ויג'וורדנה, שר בכיר במשרד ההגנה, כי הפיגועים היו מעשי נקם על המתקפה בשני מסגדים בעיר כריסטצ'רץ' בניו זילנד בחודש שעבר, אז רצח איש ימין קיצוני בירי 50 מתפללים מוסלמים. עם זאת, השר לא סיפק הוכחות לטענתו וגם בהצהרה של דאע"ש לא נאמר שיש קשר בין הפיגוע בסרי לנקה לפיגוע בניו זילנד.