ניסיון פיגוע בצפון השומרון: אש נפתחה היום (שני) לעבר קבוצת מטיילים באזור תל דותן, מזרחית ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. כוח צה"ל שהיה במקום זיהה שני מחבלים וירה לעברם. מחבל אחד נפצע וקיבל טיפול רפואי במקום. מחבל נוסף ברח מהמקום והסגיר את עצמו לאחר מספר שעות בעקבות המצוד שהתנהל אחריו.



בפיגוע דריסה קשה שאירע בסמוך למבוא דותן בחודש מרץ אשתקד, נהרגו חיילי צה"ל סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני, כשרכבו של עלאא ראתב כבהא, תושב הכפר ברטעה, הגיח לפתע בדהרה לכיוונם של ארבעה לוחמים והצליח לפגוע בכולם. מתחקיר הפיגוע עלה כי המחבל דרס את הלוחמים פעמיים בתוך שניות אחדות ולכן הם לא הצליחו לבצע ירי לעברו. 



אתמול, עם הפרסום על סיכול התוכנית לבצע פיגוע התאבדות במעלה אדומים סמוך לבחירות, חשף שב”כ פרטים עליה. בשב”כ ציינו כי בסוף החודש שעבר נעצר פעיל בתשתית הטרור, יחיא אבו דיה, בן 23 מהכפר א־זעיים, המזוהה עם חמאס. בחקירתו בשב”כ עד כה עלה כי הוא עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, והסכים לבצע משימות ולשמש כמפגע מתאבד.
 

במסגרת קשריו עם חמאס ברצועה, התבקש אבו דיה לרכוש רכב ולשכור מחסן כדי להכין מכונית תופת. כמו כן, הוא התבקש לבצע מעקב אחר נקודת פיגוע באזור מעלה אדומים, שיש בה ריכוז גבוה של אוטובוסים, אזרחים וחיילים. אבו דיה ערך את התצפיות כפי שהתבקש ודיווח למפעיליו ברצועה, שבחרו את המקום שבו יש לבצע את הפיגוע במעלה אדומים והורו לאבו דיה להוציאו לפועל במהירות.