לאחר מספר שבועות רגועים, צה"ל מאשר הערב (שני) כי זוהה שיגור רקטה מרצועת עזה, שנפלה בסמוך לחופי ישראל. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם ממנו נזק, אולם לפני כן דיווחו תושבים על קולות נפץ באזור הדרום. 

כזכור, ההבנות שגובשו מול חמאס בהסלמה האחרונה נשמרו עד כה, ומאז סבב הלחימה האחרון לא היו אירועים משמעותיים בעוטף עזה. יש לציין, כי חמאס איים מספר פעמים על ישראל שבמידה וההבנות שגובשו לא ייצאו לפועל, הארגון יחדש את המתקפות.

בתחילת החודש דווח כי במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני טרור ברצועה, ובהם גם הג'יהאד האסלאמי, ינסו להוציא לפועל פיגועים על מנת לנסות לסכל את ההסדרה המסתמנת בין ישראל לחמאס. בצה"ל עוקבים כל עת אחר ההתפתחויות ומכינים את הקרקע לפעולת מנע אפשרית.

למרות כל אלו, ישראל צלחה עד כה בהצלחה יחסית מספר אירועים שיכלו להתדרדר לכדי הסלמה, ביניהם שביתת הרעב של אסירי החמאס בכלא שהסתיימה בפשרה עם השב"ס. כמו כן, אמש הותר לפרסום כי השב"כ בשיתוף צה"ל חשף לאחרונה תשתית טרור באיו"ש אשר גויסה על ידי פעילי חמאס בכירים מרצועת עזה, על מנת לבצע פיגוע תופת חמור בסמוך ליום הבחירות לפני כשלושה שבועות.

בשב"כ ציינו כי בסוף מרץ נעצר פעיל בתשתית, יחיא אבו דיה, בן 23 תושב הכפר א-זעיים, המזוהה עם ארגון חמאס. בחקירתו בשב"כ עד כה עלה כי אבו דיה עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, הסכים לבצע משימות ולשמש כמפגע מתאבד.