יוכר כארגון טרור? האחים המוסלמים, הזכור לרובנו כארגון או המפלגה ממנו יצא מי שהיה נשיא מצרים בתקופת האביב הערבי של 2011 והפגנות כיכר תחריר, מוחמד מורסי, ידוע כבעל חשיבות גדולה בעולם הערבי. לאחרונה, עלתה הקריאה בארצות הברית להכיר בארגון כארגון טרור. הפרשנית לענייני ערבים, שמרית מאיר, דיברה על הנושא עם אראל סג"ל היום (רביעי) בתוכניתו ב-103FM: "זה רעיון שרץ כבר הרבה זמן. בוושינגטון יש הרבה אנשים שלא אוהבים את האחים המוסלמים".

"בתקופת אובמה התחדד מאוד הנושא אחרי העלייה של מורסי כשתחילה טענו שהאחים המוסלמים היא גרסה פוליטית מתונה של אסלאם פוליטי שמבצעת בחירות בניגוד לאל קאעידה ודאעש", הוסיפה מאיר. "את ההגדרה הכי מדויקת נתן שר החוץ הסעודי כשאמר שהאחים הסעודים היא הסבא של דאעש והסבא של הסבתא של אל קאעידה", התייחסה הפרשנית לארגון.
 
עוד אמרה מאיר: "יש אנשים מהאחים המוסלמים בולטים מאוד בציבוריות האמריקאית המוסלמית. קטאר היא אחת הממנות הגדולות של מכוני מחקר בוושינגטון. האחים המוסלמים זה ארגון שמתחיל מרעיון שרואה את האסלאם כפתרון לכל תחומי החיים והפכה לתנועה חברתית. האחים המוסלמים מאוד מחוברים לשכבות החלשות של האוכלוסייה ומצליחים לתת להם תשובות ותחושת ממשמעות".
 
הם עלו לשלטון במצרים בבחירות דמוקרטיות.

"הדיון הזה מתנהל במזרח התיכון אך הוא בעיקר דיון שמתנהל בוושינגטון. בשביל להגדיר תנועה כל כך ענפה כארגון טרור יש תהליך שצריך לעבור והאמת היא שהאחים המוסלמים לא עומדים בפרמטרים. אם זה לא ייפול בקונגרס זה ייפול בסנאט וזה יגיע לבית המשפט. זה מהלך מאוד מורכב. סיסי לוחץ על טראמפ כי למרות הכל הוא עדיין מאוים מהאחים המוסלמים שהיא עדיין תופעה חזקה מאוד במצרים. גם הסעודים מאוד מאוימים מהדבר הזה".
 
אם נותנים לגיטימציה לאנשים האלה להשתתף בבחירות – הם זוכים.
"הנושא הזה מציף דיון על האחים המוסלמים בתוך הציבוריות האמריקאית. כל הליברלים, מהניו יורק טיימס דרומה מגינים כעת על האחים המוסלמים והוא יוכל לצבוע את הצד השני כתומך האחים המוסלמים".
 
ואז גם הם קורסים לתוך עצמם כי הם נדרשים לתמוך בכל המהלכים של האחים המוסלמים.
"שימו לב שמי שיש לו שכל לא קופץ להגן על האחים המוסלמים".