הסלמה בדרום: מטח הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל נמשך לאורך כל השבת וגם בשעות הלילה הקטנות, כאשר מעל 300 רקטות נורו במשך היום, חלקם אף פגעו במבנים. הירי התרחב גם לעבר באר שבע, קריית מלאכי, חבל יבנה ואשדוד. 

בשעות הלילה נורה מטח רקטות לעבר עוטף עזה ואשקלון, שם פגעה רקטה בבניין בעיר וגרמה למותו של גבר כבן 60, שנפצע באורח אנוש מרסיסים ופונה לבית החולים ברזילי, שם נקבע מותו. מוקדם יותר נפצעו אישה בת 80 באורח קשה וגבר בן 50 באורח בינוני בפגיעות רסיסים בקריית גת ואשקלון. 

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הגיע לזירת הנפילה ואמר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".

בתגובה לירי, צה"ל המשיך לתקוף הלילה יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועה, כאשר לפי דיווח פלסטיני, כלי טיס תקף את בסיס הקומנדו הימי של חמאס. משרד הבריאות בעזה דיווח כי מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל היום עלה לארבעה, בהם אישה בהריון ותינוקת. החמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטינים ברצועה הודיע כי בעקבות התקיפות הישראליות לעבר בנייני מגורים ואזרחים חפים מפשע, כהגדרתם, טווח הירי הורחב עד אשדוד. כמו כן, חמאס איים בשעות הלילה כי במידה והתוקפנות הישראלית תמשיך, הירי יתרחב לתל אביב. 

הממשל האמריקאי מסר הלילה בתגובה להסלמה בדרום כי "ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול התקיפות". עוד נכתב בהודעה כי ארה"ב קוראת לאחראים באלימות להפסיק עם התקיפות באופן מיידי, וכן מוסרת את תמיכתה ליישובים שנפגעים מהירי המשוגר מרצועת עזה לשטח ישראל, ומכוון לפגוע באזרחים חפים מפשע.

פגיעת הרקטה באשקלון. צילום: דוברות איחוד הצלה

 
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
ירי רקטות לעבר הדרום. ללא קרדיט


במד"א סיכמו כי במהלך היום חובשים ופאראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 58 נפגעים (3 מרסיסים, 10 חבלות בדרך לממ"ד, 45 שלקו בחרדה). בשעות הערב טיפלו כוחות משטרה בזירת פגיעת רקטה בעיר קריית גת, במבנה שלא היה מאויש באותה העת, באזור המקווה בעיר. כוחות ההצלה איתרו נפילה של רקטה על גג המבנה, וכך נמנע אסון בנפש. 

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לקריית גת העניקו לפצועה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים ברזילי כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בראש ובגפיים ואזרחים נוספים פונו כשהם פצועים במידות שונות לבתי החולים גם הם. בבאר שבע פגעו שתי רקטות במבנים, אחת בבית ספר והשנייה באחת השכונות המערביות, אין נפגעים.

גם באשקלון כאמור, נפצע גבר בן 50 באורח בינוני מפגיעת רקטה סמוך לביתו בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו גם אותו לבית החולים ברזילי, כשהוא סובל מרסיסים בגפיים. 

מוקדם יותר היום, רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון. ג'ק ניסנבוים, בעל הבית שנפגע, סיפר ב"חדשות 12": "תשאל את ביבי, שאני הצבעתי לו מה צריך לעשות. היינו אשתי ואני בבית, והיינו בסלון בקומה הראשונה. לא רצנו לממ"ד, אשתי היתה בדרך לשם, אבל לא הספקנו, זה פחות מ-15 שניות. אני ישבתי בסלון כשזה קרה, לא נפגעתי, רק עשן וזכוכיות". 
 
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי קיימו הערכת מצב בשיתוף בכירי מערכת הביטחון. הנחיות פיקוד העורף בנוגע לאזורי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות: ניתן לקיים התכנסויות עד 300 איש בשטח סגור בלבד וכך גם במתחמי קניות סגורים. מתחמי קניות פתוחים לא יפעלו ועבודה חקלאית לא תתקיים באזורים הללו. 

בנוסף, חבלני המשטרה הוזעקו אל זירת נפילת רקטה בשולי כביש 4 סמוך לאשקלון. במקום נזק קל בצד הדרך וללא נפגעים בנפש. התנועה במקום מתנהלת כסדרה. מהמשטרה נמסר: "במקרה של אזעקה יש להיכנס ללא שהות למרחב מוגן ולנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף ובכל מקרה של איתור פריט אמל״ח לסוגיו, לרבות שרידים, יש להתרחק מהמקום ולדווח למוקד 100 של משטרת ישראל". עוד הדגישו כי "כל טיפול בחפצים חשודים וחלקי רקטות יעשה על ידי חבלני משטרת ישראל בלבד המיומנים לכך".

בתוך כך, מבית החולים סורוקה נמסר כי מצבו של החייל שנפצע אמש בגבול הרצועה יציב וכעת מוגדר בינוני. בהודעה צוין כי הפצוע "נותח ומאושפז כעת במחלקה האורטופדית. הוא יציב ובהכרה מלאה. בעקבות הניתוח חל שיפור במצב הפציעה, שמוגדרת עדיין בינונית. החיילת שוחררה".