כפי שהעריכו אמש כוחות הביטחון, ארגוני הטרור הפלסטיניים הגיבו לפגיעה אמש בפעילי חמאס, ושיגרו בשעות הבוקר למעלה מ-90 שיגורים לעבר מדינת ישראל. התגובה הישראלית נמשכת וכעת המאמצים הרבים, בעיקר מצד המצרים, היא לבלום את ההסלמה, בעיקר לקראת הימים הקרובים, בהם יתקיימו יום הזיכרון לחללי צה"ל, יום העצמאות ותחרות האירוויזיון. 



זיאד נחאלה, מזכל הג'יהאד האיסלמאי, ויחיא סינוואר נמצאים כעת במצרים, שם הם  דנים על הדרך בה יגיבו לאחר תגובת ישראל. בכירים מצריים שפגשו אותם דרשו מהם להפסיק ולשגר את הרקטות ואמרו: "אם לא תשגרו את הרקטות לאחר תגובת ישראל, נסיים את ההסלמה בשעות הקרובות. אם תגיבו, ישראל תגיב עוד יותר קשה ויהיו ימים של לחימה, בהם ישראל עלולה להשתגע". 



בהא אבו אל-עטא, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הוזמן בבהילות לקהיר. אל-עטא עבר דרך רפיח יחד עם ארבעה מראשי הזרוע הצבאית, כדי להשתתף בשיחות. כזכור, בעבר ישראל איימה לחסל את אבו אל-עטא יותר מפעם אחת, מאחר והוא אחראי על השיגורים לעוטף עזה". דובר חמאס אמר: "כל העולם ראה את פשעי צלפי ישראל במטרה להרוג. מוכנים להגן על העם שלנו לא משנה לנו הזמן או הטווח".



כזכור, ביום שני השבוע ביצע הג'יהאד האסלאמי ירי רקטה לעבר ישראל, אולם למרבה המזל היא נפלה בים. בתגובה החליטה ישראל לצמצם את מרחב הדיג לתושבי הרצועה ל-6 מייל. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר בתדרוך לכתבים לאחר ירי הרקטה, כי "בשבועות האחרונים אנחנו רואים שהג'יהאד האסלאמי עושה צעדים על מנת לדרדר את המצב ולפגוע בתהליכי ההסדרה. הוא מנסה לבצע פיגועים בחתימה נמוכה מבלי שיידעו שזה הוא בניסיון לדרדר את המצב הביטחוני ברצועת עזה". 
"הם מבצעים פעולות ומסתירים אותן מחמאס. אנחנו בטוחים שמדובר בפעולות מכוונות", הוסיף מנליס ואמר כי "יש כאן ניסיון של הרבה מדינות בעולם לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה באמצעות תהליכים אזרחיים לשיפור המצב ברצועה. מנגד יש ניסיון של מנהיגי הג'יהאד האסלאמי לדרדר את המצב ולהרוס את הכל. העובדות בשטח הן שהארגון הזה לא סר למרותו של חמאס ועובדתית מבצע אתמול ירי למרות דירקטיבות ברורות מחמאס. החמאס אחראי על כל מה שקורה שם ואנחנו מצפים ממנו שיאכוף את האחריות שלו גם על הג'יהאד האסלאמי".