הסלמה בדרום: ארגוני הטרור ברצועת עזה החלו בירי מאסיבי על יישובי הדרום היום (שבת), במהלכם אישה כבת 50 נפגעה באורח קשה מרסיסי רקטה שנחתה בקרית גת. סבב ההסלמה ממשיך בעוד חיל האוויר מגיב לירי האינטנסיבי. הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני מיהר להוציא הודעה בה מבטיח להרחיב את טווח הירי, ומאיים על אתרים מרכזיים בישראל: "נפגע בנמל אשדוד, בדימונה, בנמל התעופה בן גוריון ובבתי הזיקוק בחיפה".



פעיל הג'יהאד האיסלאמי. צילום: רויטרס

סרטון האיום של הג'יהאד האסלאמי


כזכור, בעקבות אירוע הירי בהתלקחויות במהלך צעדות השיבה אמש במהלכם נפצע חייל באורח בינוני וחיילת באורח קל, פרסם הג'יהאד האסלאמי הודעה לפיה "אנחנו מטילים את האחריות לתוקפנות ולהסלמה המסוכנת הזו על הכיבוש הפושע, ועומדים על כך שהעם שלנו נחוש להמשיך במאבקו כדי להשיב את זכויותיו, להגן על אדמתו ולשבור את המצור". בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני מדווח כי מת מפצעיו אחד ממפרי הסדר בגבול הרצועה. עוד נאמר, כי "לעם שלנו הזכות להגן על עצמו. ההתנגדות מחוייבת לכך כל עוד התוקפנות לא תיפסק והמצור לא יוסר".

 

על פי דיווחים ערביים, מצרים פנתה לצדדים וביקשה שלא להסלים את המצב. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, כ-50 נפצעו פלסטינים בהפרות הסדר ובאירועים שאחריהן. ההרוגים מתקיפת צה"ל למוצב חמאס הם עבדאללה איברהים אבו מלוח (33) מנוסיראת ועלא עלי אל-בובלי (29) מאל-מגאזי. כמו כן, ראיד אבו טיר (19) מת מפצעיו לאחר שנפגע במהלך הפרות הסדר ממזרח לחאן יונס.