ההסלמה בדרום: משעות הבוקר אזרחי עוטף עזה תחת אש, לא בפעם הראשונה בשנה האחרונה, אך בפעם הראשונה מאז הבחירות האחרונות. העומד בראש המפלגה שניסתה להחליף את שלטונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ התראיין הערב (שבת) לחדשות ערוץ 12 ואמר כי: "הגענו למציאות הזו כתוצאה משחיקה מתמשכת וחוסר מיצוי של הישג של ממשלה בראשות נתניהו, לאחר שלוש שנות שקט, ובקצה כניעה לסחיטה ועוד פרוטקשן".
מה הלאה?
"השאלה של הכאן ועכשיו מאוד חשובה, אבל אסור לנו להיתפס לאירוע הנוכחי בלבד. חייבים להסתכל גם מה קורה מחר. אתם רוצים לדבר עם חמאס? אני לא חושב שזה כדאי. אתם רוצים לאפשר לרשות הפלסטינית להיכנס? בבקשה תבדקו איך אתם עושים את זה. אני הייתי רותם את כל המערכות האזוריות והעולמיות שלא דרך פרוטקשן. מה שאנחנו רואים כרגע זה פשוט סחטנות של מאפיה, אין הסבר אחר". 
היית מאפשר כניסה של כסף קטארי לרצועה?
"הייתי מאפשר להעביר כסף לרצועת עזה לפרויקטים אזוריים, לא משחררים כספים בשטרות, זו פשוט מאפיה. מדינת ישראל לא צריכה להסכים בשום פנים ואופן לזה שדרג מדיני יסתתר מאחורי הכנפיים של מערכת הביטחון". 

צריך שוב לשקם את ההרתעה הזו באמצעות מבצע צבאי?
"בוודאי שכן, כל מה שצה"ל ימליץ בהתבסס על קריאת המודיעין הזו. זה דיון שנכון לקיים אותו בקבינט ובצבא. נתניהו צריך להוביל מדיניות מדינית, שיישב, שייעשה דיון, ושדקה אחר כך ימשיך את תפקידו כראש ממשלה, כדי שלא נפגוש את שוב עוד פעם. כל מה שצריך, גם סיכולים ממוקדים. אם אנחנו לא מתקדמים בציר המדיני לא עם מצרים, לא עם הרשות, אז מה אנחנו מתפלאים? אם אנחנו לא עושים כלום שנה, מה אנחנו מתפלאים?".
 
האם צריך למוטט את שלטון החמאס?
"אם זה הבחירה האסטרטגית את זה צריך לעשות. אני חושב שכרגע אין שום סיבה לכבוש את עזה, יש דרכים נוספות. יש מודיעין, יש הערכה מבצעית, בעת הזו צריך לפעול בעוצמה רבה, סיכולים, תשתיות, תקיפות. הבניין שנפל הוא לא מטרה אקראית".
 

דיברת עם נתניהו אחרי הבחירות?
"לא, אין לנו שום קשר אחרי השיחה שלנו". 
 
יש הרגשה שנעלמתם אחרי הבחירות.
"רשימת כחול-לבן מורכבת ממספר רשימות, אף אחד לא עורק, יש לנו שיח טוב. אנחנו עסוקים בשאלה הביטחונית, ואני מציע שנישאר מרוכזים בה. אני לא שוכח שהקואליציה הזו הולכת להקים מבצר משפטי לנתניהו, ולאפשר לו לא לעמוד לדין. אם ימשיכו לתקוף את מוסדות המדינה אנחנו מגנים על משהו שעשוי להיות רעוע מבחינה דמוקרטית. אנחנו רוצים לתקוף בטורקיה או במדינת ישראל? אני רוצה לחיות במדינת ישראל, ועל זה ניאבק. כשיהיה אירוע ביטחוני נגבה את הממשלה כמו שצריך, אבל אי אפשר להיות במקום שחותר תחת יסודות המשטר במדינת ישראל".