גורם בכיר בחיל האוויר חשף היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים פרטים חדשים על סיכולו של חלפן הכספים של חמאס, כחלק מהחזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים, לראשונה מאז מבצע צוק איתן. לדבריו, מספר כלי טייס השתתפו במבצע המדובר, כאשר בצה"ל מוכנים לביצוע סיכולים ממוקדים נוספים. בתוך כך, גם דובר צה"ל, רונן מנליס, התייחס לנושא, ואמר כי "למעלה מ-280 יעדי טרור הותקפו", ואישר כי ההרוג השלישי נפגע מירי נ"ט לעבר רכבו בציר באזור ארז.



על הסיכול הממוקד של פעיל חמאס, אמר: "הסיכול התבסס על מידע מדויק שהעביר שב"כ. אספנו על היעד מודיעין במשק תקופה ארוכה, ויש לנו מודיעין על פעילים נוספים".



פגיעת רקטה באזור עוטף עזה. "כל סיכול מביא לתגובה חזקה יותר". צילום: דוברות המשטרה
פגיעת רקטה באזור עוטף עזה. "כל סיכול מביא לתגובה חזקה יותר". צילום: דוברות המשטרה



בהתייחס למטרות התקיפה, אמר: "מלבד הסיכולים, הותקפו מחסני אמל"ח בתוך בתי פעילים. תקפנו 10 מטרות כאלה. מדובר על מקומות שבהם יש אמל"ח והפעיל מסתיר אותם בביתו. אנחנו ממשיכים בתקיפות".
בתוך כך, הוא אישר כי ההרוג הישראלי השלישי נהרג כתוצאה מ"פגיעה ישירה של נ"ט, כנראה קורנט, בציר באזור ארז. הפעולה הזו היא ירי נ"ט לעבר רכב אזרחי, והאיום הזה הוא חלק מהאיומים. אנחנו מוסיפים כוח תגבור התקפי, ובשעה האחרונה ניתנה הנחיה לגולני, כאשר במקביל ניתנה פקודת התראה גם לצנחנים, לאפשרות שהיחידה תוקפץ. אנחנו עורכים לימי לחימה נוספים".

"חמאס ואנשיו חשופים"

"חמאס ואנשיו חשופים, כל אימת שנרצה ונחליט. חיל האוויר ממשיך לפעול מאז יום שישי, בו התרחש אירוע הצליפה, ומנסה לחדש את ההרתעה מול חמאס והג'יהאד האסלאמי. אנחנו מעלים כל הזמן את רף התגובה שלנו", ציין הגורם הבכיר בחיל האוויר.
הוא הסביר כי "אנחנו פוגעים בחוליות מחבלים ומנהרות טרור, כאשר מספר המטרות הולך וגדל, ואנחנו ערוכים לכל הסלמה אפשרית. יש לנו תכנון, ואנחנו נערכים להמשך. הפעילות שלנו מאוד רחבה, ואנחנו עושים את הכל במקצועיות".
 
בתוך כך, בכיר חיל האוויר התייחס גם לנתוני השיגורים, ואמר כי "עד עכשיו בוצעו 600 שיגורים לעבר שטח ישראל, כאשר בצוק איתן הממוצע ליום היה 130 עד 150 שיגורים. מתוך 200 שיגורים, לכיפת ברזל יש כ-86% הצלחה, כאשר לוחמי ההגנה האווירית מתמודדים עם מטחים מורכבים ועושים את המיטב. על זליגה מתוחקרת עד לרמת הקצונה הבכירה ביותר בחיל האוויר, אין הגנה הרמטית ולכן יש חשיבות גדולה להנחיות פיקוד העורף".
"מה שאנחנו רואים", המשיך הבכיר, "הוא שכל סיכול ממוקד וכל בניין שאנחנו מורידים מביא לתגובה חזקה ביותר. בנוסף, היו גם סיכולים של רחפני חמאס. אנחנו לא שוללים גם שבעזה ירצו לפגוע באזורים רחוקים יותר".

חיסול פעיל חמאס. צילום: רשתות ערביות
חיסול פעיל חמאס. צילום: רשתות ערביות