ההסלמה בדרום: בהמשך לגל ההסלמה האחרון, הקבינט המדיני ביטחוני כונס הערב (ראשון) כדי לדון בהמשך הפעילות ברצועת עזה לאחר מטחי רקטות רצופים על יישובי הדרום ועוטף עזה. שר בכיר, חבר בקבינט, שצוטט הערב בחדשות 13, אמר כי ייתכן שסבב הלחימה יימשך לתוך אירועי האירוויזיון שצפויים להתרחש בשבוע הבא.

כמו כן, אותו שר בכיר הסביר כי נושא אירועי יום העצמאות והאירוויזיון שצפויים לקרות בשבוע הבא עלו כנושא לדיון בישיבת הקבינט, וכי ההערכות שנשמעו בישיבה הן שהסבב יימשך לתוך אירועי יום העצמאות, וייתכן שגם לאירוויזיון. לפי הדיווח, הייתה תמימות דעים בישיבת הקבינט ששני האירועים האלה לא יכולים להוות שיקול בקבלת ההחלטות בעת הלחימה. 
בנוסף, בסיום אותה ישיבת הקבינט יצאה ההודעה לפיה, "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה".

כזכור, מ"כאן" נמסר לפני יומיים, בתחילת סבב ההסלמה כי: "על פי הנחיית פיקוד העורף האירועים מתנהלים כרגיל. הכנות המשלחות לאירוויזיון נמשכות כסדרן". דוברת התאגיד, שרון בן דוד, מסרה כי "הנציגים כרגע עסוקים, עסוקים במסיבות העיתונאים, הכל בסדר גמור. צריך להבין - כאן תאגיד השידור אחראי על ההפקה והשידור שלו, ביטחון התושבים והאורחים הוא באחריות המדינה. אני פועלת לפי הנהלים, התבקשנו להמשיך בשיגרה. אני מעדכנת את הנוגעים בדבר, אבל הכל ממשיך כרגיל. לא היתה שום פנייה, כן חשוב להיות יותר אקטיבית ואני הראשונה שמעדכנת. הכל בסדר".