ההסלמה בדרום המשיכה גם היום (ראשון) לגבות קורבנות בישראל, כאשר במטחי הרקטות השונים לעבר יישובי הדרום נהרגו שלושה בני אדם. זאת, לאחר שאמש נהרג משה אגדי כתוצאה מפגיעת רקטה באשקלון, והוא היה האזרח הראשון שנהרג מפגיעת רקטה מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. ברקע המצב הקשה, דיבר האלוף הרצי הלוי בערוץ 13 והתייחס להסלמה ולאפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה. 



"ראשית, אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד לתושבי הדרום", אמר הלוי. "הם יודעים להתמודד עם התקופה הלא פשוטה הזו בצורה מעוררת הערכה. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להשיג בסבב הזה הישג שיאפשר להביא למציאות שהיא קודם כל בטוחה יותר, ואחר כך גם שקטה יותר".



הלוי שב והדגיש את הצורך להישמע להנחיות פיקוד העורף. "הן מצילות חיים. אזרחים רבים שעשו את הפעולות הנכונות ונמנעו מהסקרנות של להתבונן על השיגורים, בפירוש הצילו את החיים של עצמם. אפשר לראות את היירוטים אחר כך בסרטים". 



"צוברים סד"כ שיוכל להעצים את הפגיעה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי". אלוף הרצי הלוי. צילום: דובר צה"ל



"אנחנו מנהלים בחודשים האחרונים תהליך הכנות מואץ למערכה בעזה", הוסיף. "יש תהליכים שקשורים להגנה ותהליכים שקשורים להתקפה, גם זו של הכוחות המתמרנים על הקרקע וגם באמצעי האש השונים, בדגש על חיל האוויר ובעיקר על החיבור בין המודיעין לכוחות הקרקע. קיימנו בחודשים האחרונים תרגילים רבים, הכוחות נמצאים במוכנות גבוהה מאוד ובקיאים בתוכניות. אנחנו צוברים כעת סד"כ שעל פי ההתפתחות של המערכה יוכל לבצע תרחישים נוספים שיעצימו את הפגיעה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי".
באשר לתקיפות התגובה של צה"ל ברצועה, מסר הלוי כי "ב-36 שעות האחרונות תקפנו מגוון רחוב מאוד של יעדים. הותקפו פעילים שעסקו בשיגור ברקטות, בהכנת טילי נ"ט לשיגור ובהיערכות לצליפה בכוחות שלנו. כמות הפעילים ההרוגים ברצועת עזה הולכת ועולה. בנוסף, הותקפו תשתיות שמייצרות רקטות, סדנאות לייצור אמל"ח ובתים של פעילים שהפכו את בתיהם למחסנים של אמל"ח. חמאס מנצל את אזרחי רצועת עזה והופך את הבתים למחסני נשק".

הלווי ציין גם כי צה"ל תוקף "פעילים תשתיתיים", אשר עוסקים במבנה הארגוני ובהבאת כספים לארגוני הטרור ברצועה, בעיקר החמאס והג'יהאד האסלאמי. כמו כן, ציין את הסיכול הממוקד של פעיל החמאס אחמד אל-חודרי, האחראי על העברת הכספים מאיראן. 

"נערכים למערכה מול החמאס והג'יהאד". אלי כהן. צילום: מרק ישראל סלם


בתוך כך, ובהמשך לדיונים הביטחוניים שהתקיימו היום, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על הפסקת הכנסת הדלקים לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

שר הכלכלה וחבר הקבינט הביטחוני אלי כהן אמר כי "סיימנו את הדיון בקבינט עם החלטה ברורה שכללי המשחק השתנו. אנו נערכים למערכה מול החמאס והג'יהאד ולגביית מחיר מהם שלא הכירו עד היום. ראשי הנחש בעזה כבר משלמים מחיר ועוד ישלמו מחיר כבד על ההתגרות המיותרת והפגיעה באזרחינו. אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומחזק את כוחות הביטחון ואת תושבי הדרום היקרים".