"מוכנים לכל תרחיש של מלחמה": בתום סבב ההסלמה האחרון בגבול רצועת עזה, בה אחד מהארגונים המובילים בהתנגדות האלימה מול מדינת ישראל, הג'יהאד האסלאמי, לקח חלק פעיל, נרשמו התבטאויות חדשות המכילות איומים על ההתנגשויות הבאות מול ארגון הטרור האסלאמי, כשמזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, התראיין לערוץ הטלוויזיה המזוהה עם החיזבאללה, אל-מיאדין הלילה (רביעי): "שעות היו בינינו לבין הפגזת תל אביב, המערכה הגדולה עם האויב הציוני תהיה בעתיד".

עוד הבטיח העומד בראש הארגון כי: "צעדות השיבה לא ייפסקו. על ישראל לחזור אל ההבנות שהושגו בקהיר". "ההתנגדות הראתה רק חלק מהיכולות שלה בסבב האחרון", הוסיף נחאלה, "ישנם הסכמים בין פלגי ההתנגדות הפלסטיניים להגיב מיידית לכל תוקפנות של הכיבוש. מה שהיה בסבב האחרון הוא תמרון באש חיה לקראת המערכה הגדולה שבוא תבוא".

"צעדות השיבה ימשיכו". צילום: רויטרס

 
"הכיבוש תקף את האזרחים בעזה, כדי ללחוץ על ההתנגדות", אמר המזכ"ל הפלסטיני והביע את דרישות הארגון לגיבוש ההבנות בתיווך המצרים: "הדרישה העיקרית שלנו כעת - להפסיק את המצור על הרצועה. היינו עם חמאס בקהיר וקיבלנו החלטה משותפת להפעיל את חדר המבצעים המשותף להגיב על תוקפנות הכיבוש. תודה למנהיג יחיא סינוואר על שיתוף הפעולה המלא. התיאום עם חמאס בשיא. אין בין הארגונים שום מחלוקת".
"כל המאמצים כעת הם במטרה לפרז את הרצועה, לקראת עסקת המאה. ההתנגדות לא תאפשר זאת", אמר נחאלה. "ההתנגדות בעזה מוכנה בצורה מלאה לכל מלחמה", הבטיח. "התקדמנו באיטיות במהלך הסבב, כך שכל הערים הכבושות יהיו תחת אש". עוד איים נחאלה: לא משנה הנסיבות, נגיב על כל פגיעה בעם שלנו. אנחנו בקשר הדוק עם חיזבאללה. נפגשים תמיד, ותהיה לנו עוד פגישה הלילה".

נחאלה גם דיבר על המשך הסבבים שהוא צופה בעתיד בין ארגוני הטרור ברצועת עזה לישראל, ואמר כי "במערכות הבאות, ננסה נשק חדש". המזכ"ל סיכם: "מה שקורה בעזה, זו שואה. כולם מתעלמים מפשעיה של מדינת ישראל".