מחר יוצגו ההבנות שהושגו בין ישראל לחמאס בהסכמה על הפסקת האש מסבב הלחימה האחרון בדרום, כך פורסם היום (שבת) בתקשורת הלבנונית. משלחת המודיעין המצרית, שתיווכה בין הצדדים, צפויה לבקר מחר בארץ, וביום למחרת תבקר ברצועת עזה. בנוסף, בהמשך השבוע הקרוב יעבור הכסף הקטארי אל הפלסטינים, כ-480 מיליון דולר בסה"כ. 



דובר חמאס' עבד אל-לטיף קאנוע, ציין כי המתווכים הבטיחו לחמאס שישראל מחוייבת ליישום ההבנות."שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב שוחח עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה והדגיש באוזניו כי יישום ההבנות יבוצע", אמר.



קטאר הודיעה בשבוע שעבר כי תעביר את הכסף כתמיכה בפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה. 300 מיליון דולר יעברו במענקים והלוואות לרשות הפלסטינית, ו-180 מיליון דולר יועברו לצורך תמיכה הומניטרית ברצועת עזה. 



במקביל, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי האסלאמי חאלד אל-בטש הזהיר את ישראל מעיכוב יישום ההבנות שהושגו בתיווך מצרי ושל האו"ם "המסירות את המצור מרצועת עזה". "יש לנו יכולת התנגדות שמסוגלת להכריח אותה ליישם את ההבנות", איים הבכיר.



כזכור, ההחלטה על הפסקת האש מסבב הלחימה האחרון בדרום התקבלה במסגרת הבנות שהגיעו אליהן ישראל וחמאס באמצעות מתווכים. בהבנות הגיעו חמאס וישראל להחלטה כי שני הצדדים יעצרו את האש, ויתקיימו אותן ההקלות שהתקבלו בהסכם ההבנות הקודם, ביניהם הרחבת אזור הדייג ובהמשך העברת הכספים דרך האו"ם. 



הפסקת אש התקבלה השבוע לאחר 700 רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, 4 הרוגים בצד הישראלי ופצועים נוספים ונפגעי חרדה. המגעים להסדר עם הפלסטינים החלו בשבת שעברה, כאשר הגיעו איתותים מחמאס על הרצון בהפסקת אש.