אירוויזיון, נכבה ויום השנה להעברת השגרירות: שגרירות ארצות הברית בירושלים פרסמה הלילה (שלישי) אזהרת מסע לאזרחי ארצות הברית בישראל, בה הם מתבקשים לגלות עירנות גבוהה לאפשרות של פיגועים. ההודעה יצאה בעקבות רצף אירועים ותאריכים אותם מגדירים בשגרירות כרגישים, שיכולים להוות מניע נוסף לביצוע פיגועים.



בין האירועים שציינה השגרירות האמריקאית, הוזכר האירוויזיון שחלקו הראשון אמור להיערך הערב, כשהגמר ייערך ביום שבת הקרוב, יום השנה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ויום הנכבה. בהודעת השגרירות נכתב כי במהלך אירועים אלה, יכולים להתרחש הפגנות אלימות, או אף פיגועי טרור. עוד הזכירה השגרירות את העימות עם רצועת עזה במתחילת החודש ובחודש מרץ.



כזכור, בשבוע הקרוב צפויים להתארח אלפים רבים של תיירים במסגרת אירוע האירוויזיון שיתקיים ביום שבת הקרוב, וחצאי הגמר הערב ובחמישי, ובארגון הג'יהאד האסלאמי איימו בעבר להפריע לחגיגות המוזיקליות. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ערוכה לקראת שבוע האירוויזיון ותמשיך לפעול לאבטחת האירועים, שמירה על הסדר הציבורי, הכוונת תנועה והזרמתה - הכול למען קיומם התקין של האירועים ובד בבד המשך שגרת חיי הציבור". גם בצה"ל נערכים לתרחישי התדרדרות באחת מהחזיתות, והוחלט על פריסה רחבה של סוללות כיפת ברזיל ברחבי הארץ. כמו כן, כחלק מההיערכות לאירועי יום הנכבה, צה"ל מתכוון לתגבר את כוחותיו באופן משמעותי באוגדת עזה בכמה גדודים נוספים, צלפים רבים ואמצעים אחרים.