האם הסנקציות על טהרן מרסקות את חיזבאללה? עיתון הוושינגטון פוסט מדווח היום (ראשון) כי הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן מובילות לקיצוצים נרחבים בארגון הטרור השיעי בלבנון. על פי הדיווח, הארגון, שנחשב לארגון הטרור העשיר בעולם החל בקיצוצים נרחבים בשנה האחרונה בשל הקשיים הכלכליים של פטרוניתו. על פי הדיווח, ארגון חיזבאללה חווה ירידה חדה בהכנסות, ומבצע קיצוצים כואבים בתוכניות רבות שלו, צבאיות ואזרחיות.



בין השאר, על פי הדיווח, לוחמים של הארגון רבים הועברו לשירות מילואים, שם הם מקבלים שכר נמוך יותר. בנוסף לכך, הארגון מושך כוחות רבים מסוריה ועיראק, שם הם שימשו את המשטר בדמשק. עוד דווח כי בעקבות הקיצוצים, תוכניות רבות בערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, אל מנאר בוטלו, והצוות שלהם פוטר, ותוכניות סיוע אזרחי שמפעיל הארגון בוטלו גם הם. בין השאר קוצצו תוכניות של חלוקת תרופות ומצרכי מזון ללוחמי הארגון ומשפחותיהם. עם זאת, הסיוע למשפחות השאהידים של הארגון לא קוצץ.



כזכור, בשנה שעברה פרשה ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן והטילה על הרפובליקה האסלאמית סנקציות קשות. על פי הערכות בבית הלבן, מאז חודש נובמבר האחרון, הסנקציות עלו לאיראן כ-10 מיליארד דולר. צעדי הצנע של חיזבאללה מראים כי ייתכן והסנקציות ישפיעו על יכולתה של איראן לקיים מיליציות ברחבי המזרח התיכון. 



בכיר בחיזבאללה התייחס בעילום שם לסנקציות ואמר כי "אין ספק שהייתה להם השפעה שלילית על הארגון, אך הן רכיב של מלחמה, וכך אנו מתייחסים אליהם". עוד הבהירו בארגון כי למרות הסנקציות, "אנחנו עדיין מקבלים מאיראן נשק, ואנחנו עדיין ערוכים למלחמה עם ישראל. אף אחד לא עזב את חיזבאללה בגלל קיצוץ במשכורתו, והשירותים הסוציאליים לא פסקו". עוד אמרו בארגון כי הם יודעים שהסנקציות לא ימשכו לנצח. "כפי שניצחנו בעיראק וסוריה, כך ננצח גם כאן", טענו בארגון.