השב"כ בשיתוף עם צה"ל והמשטרה פיענחו שורה של פיגועי ירי שבוצעו בגזרת רמאללה במעורבותם של זכריה זביידי וטארק ברגות. הבוקר (שני) הותר לפרסום שיואשם זביידי יחד עם שותפו בשורת פיגועים. פרשן ערוץ 13 צביקה יחזקאלי שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על זביידי וכתב האישום: "ב-2002 פגשתי אותו כשכבש את ג'נין. הוא קרא לנו לראות איך החמושים מנהלים את העיר והתפתח בינינו רומן טלוויזיוני".



אני זוכר את הפריימים כשהלכת איתו כשמסביבך יורים באוויר
"אכן. הוא תמיד היה יוצא בדרך נס מכל מיני חיסולים. הוא היה דמות שקבעה מה יהיה ברחוב. הוא תמונת הפלסטינים. אחד שעבר בתור סבל בשוק, הפך להיות גנב רכב חמוש והפטריוט שיורה עם הנשק. אני הגעתי אליו כשהסגן שלו חוסל. הוא אמר שהוא יירה ביהודי הראשון שהוא פוגש. אז עוד היו לי תלתלים ואני זוכר את הכדור שעובר לידנו. הוא החליט אז שלא להרוג אותי אך אמר לי לזוז משם".



למה פגשת אותו שוב לפני חודשיים שלושה?
"כי היה איחוד בין 'ערוץ עשר' ל'ערוץ 13' וחיפשנו אייטם. שאלתי אותו מה יהיה עם מחנה הפליטים ג'נין והוא אמר לי שהסכסוך שלהם הוא לא על הבית בג'נין אלא הבית בקיסריה. התקשרתי אליו אחרי עשר שנים והוא אפילו לא חשש להתראיין. מסתבר שפגשתי אותו אחרי הפיגועים שהוא ביצע. זביידי הוא זה שסימן לרשות הפלסטינית שאסור שיהיה הסדר מדיני עם ישראל. כשפגשתי אותו ושאלתי אם הוא עזב את הטרור הוא השיב שהוא תמיד השאיר את הרובה כאופציה והנה הוא עשה פיגוע בעצמו".



לאיש הזה יש המון דם של יהודים על הידיים
"אכן, אך לא באופן ישיר ולכן נכנס להסכם החנינה, הסכם שהשב"כ ניסח בזהירות, כדי להשאיר בשטח אנשים שיוכלו לצאת לעתיד אחר".



כשטלי פחימה עזבה אותו היא אמרה שהם נפרדים כי הוא משת"פ של השב"כ
"אכן. זה יכול להחזיר אותי לסיבות מדוע הוא חזר לטרור. אחרי שכיבינו את המצלמות בריאיון הוא סיפר לי שהבן שלו הולך לבית הספר ולא אומרים לו שאבא שלו גיבור אלא שאבא שלו נותר בחיים וכל חבריו נהרגו. כנראה שהוא רצה לטהר את שמו. בכל זאת, את הפיגוע הזה הוא עשה בעצמו. אני גם חושב שלפת"ח מדגדג באצבעות לחזור לאימות האלים והמזוין. זו אופציה שעוד תחזור. השקט בגדה לא מובטח. גם אנשים שהבטיחו שלא ישובו לנשק חוזרים אליו בסוף. מעניין לראות לאן תלך עסקת טראמפ. האמריקאים רואים אופק כלכלי, יכול להיות שיש כאן פתח למשהו".