הפרסום אודות הפסקת האש לחצי שנה שסוכמה בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, עורר כצפוי תגובות נסערות בקרב רבים המתנגדים להסכם וטוענים כי מדובר בכניעה של הממשלה בראשות בנימין נתניהו. משפחתו של החייל הדר גולדין, שגופתו נמצאת בידי החמאס, מסרה בתגובה להסכם כי מדובר ב"הונאה של המשפחות שממתינות כבר 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב, ושל הציבור שמאמין בערכי צה"ל".

"נתניהו הבטיח לנו, והתחייב באופן פומבי, שלא תהיה הסדרה בלי החיילים", הוסיפה המשפחה. "ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו". 

כמו כן, מפלגת עוצמה יהודית גינתה את ההסכם וכינתה אותו "כניעה משפילה". עוד נמסר מהמפלגה: "החמאס למעשה מכתיב את סדר היום של מדינת ישראל ומוריד את ממשלת ישראל שוב על הברכיים. ההצהרות של נתניהו לפיהן הוא 'ימין חזק' הפכו מזמן לחסרות משמעות. המסר שמקבלים היום ארגוני הטרור הוא שמשתלם לתקוף את מדינת ישראל. הפתרון לעזה הוא אחד: חיסול החמאס, לשוב לשלוט בעזה לעודד את תושביה להגר לארצות אחרות ומנגד לחדש את ההתיישבות היהודית במקום".
איתמר בן גביר. צילום: פלאש 90


עוד תקף את ההסכם ח״כ עמיר פרץ, יו"ר השדולה להשבת הבנים, שציין כי "הסכם ללא השבת החיילים אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו, הישאם אל סייד ואברהים אבו רנימה - המשך הפגיעה בערכי צה"ל ובברית עם המשפחות. מאמצי הרגיעה הם דבר חשוב וגם הסכם של חצי שנה יקל על תושבי הדרום ועל המצב ההומניטרי בעזה, אך תווית פג תוקף של חצי שנה מונחת עליו. חמאס ממשיך להתחזק בזכות נתניהו, שבורח מפתרון ארוך טווח לו יהיו שותפות הרשות הפלסטינית ומדינות ערב המתונות". 

במועצות בעוטף עזה סירבו להתייחס באופן חד משמעי לפרסומים. ממועצת חוף אשקלון נמסר בתגובה: "נתייחס לפרסום כשנקבל זאת ממי שמוסמך להעביר לנו מידע כזה". מהמועצה האזורית אשכול נמסר לפניית "מעריב" כי "מבחינתנו ׳הפסקת אש׳ זו גם הפסקה מוחלטת של בלוני התבערה, טרור הגדר, וה׳ירי הספוראדי׳".

מהצד השני של המתרס, הפלסטינים מתייחסים לפרסום הערב על הפסקת האש כספין של ראש הממשלה. הפרשן הפלסטיני איאד אל-קרא טוען כי "ההדלפות בדבר הרגיעה לשישה חודשים הן מהלך פנים ישראלי, והוא בא כחלק מהערמומיות שמפעיל ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. עד כמה שידוע לי, אין רגיעה בין הצדדים".

משני צידי המתרס הכחישו את הפרסום של חברת החדשות. גורם ביטחוני הכחיש בתוקף את הדיווח ואמר כי "אין הבנות חדשות בין החמאס לישראל". דובר חמאס, פאוזי ברהום התייחס גם הוא לפרסומים ואמר כי "אין שחר למה שמדווח בכלי תקשורת ישראלים, בדבר הסכם רגיעה למשך שישה חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לבין הכיבוש היא בתמורה למחוייבות ישראל ליישם את כל ההבנות".