בלב המפרץ:המתיחות בין ארצות הברית לאיראן גוברת, ואיומים נשמעים משני הכיוונים, כשהיום (שבת) בכיר במשמרות המהפכה צוטט כשהוא מדבר על האפשרות של הרפובליקה האסלאמית לפגוע אנושות בניסיונות ההתערבות של אמריקה באזור המפרץ. "איראן מסוגלת להטביע ספינות קרב אמריקאיות בעזרת טילים ו'נשק סודי'", אמר הקצין הצבאי הבכיר לאחת מסוכנויות הידיעות באיראן. בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום כי "שליחת כוחות אמריקאיים למזרח התיכון היא החלטה מאוד מסוכנת לשלום הבינלאומי".



כזכור, אמש ממשל טראמפ הכריז על פריסה של כ-1,500 חיילים אמריקאים למזרח התיכון, זאת במאמץ, לטענתו של הנשיא, להעלות את ההגנות מול איראן. כמו כן, הנשיא הטיל את האחריות על הפגיעה בספינות קרב אמריקאיות שחנו באזור המפרץ החודש על משמרות המהפכה. מנגד, האיראנים ממשיכים לאיים: "אמריקה שולחת ספינות קרב לאזור. אם הם יעשו את האיוולת ולו הקטנה ביותר, אנו נשלח את הספינות האלו לתחתית הים על צוותיהם ומטוסיהם בעזרת שני טילים או שני נשקים סודיים", אמר גנרל מורטזה קורבאני, יועץ בכיר בצבא איראן.

מומחים מערביים טוענים כי לאיראנים יש נטייה להגזים כלפי חוץ את יכולותיה הצבאיות, למרות שקיים חשש סביר לגבי תוכנית הטילים שלה, בדגש על תוכנית הטילים לטווח ארוך. 

למרות זאת, נרשמו היום התבטאויות מעט יותר מפויסות ומפתיעות מהצד האיראני: "אמריקאים רציונליים ומפקדים מנוסים בצבא ארצות הברית צפויים ללכת נגד המגמות הקיצוניות הרווחות בוושינגטון, ולמנוע מלחמה עם איראן", כך אמר בכיר נוסף במשמרות המהפכה.

"אנו מאמינים שהאמריקאים הם הגיוניים, והמפקדים המנוסים שלהם לא יובילו אותם למצב ממנו יהיה מאוד קשה לחזור בחזרה, ונמצא עצמנו במלחמה", הוסיף הגנרל חסן סייפי, אחד מסגני הרמטכ"ל של משמרות המהפכה בראיון לסוכנות הידיעות הפרסית "מר".