השליח הקטארי לרצועת עזה מוחמד אל-עמאדי הודיע היום (שני) כי יגיע לרצועת עזה אחרי העיד אל פיטר שיחול בשבוע הבא. עוד נמסר בהודעת הקטארים כי "בסוף חודש הרמדאן תגיע משלח מקצועית לאזור, כדי לדון בחיבורה של הרצועה לקו החשמל 161 מישראל. הדיונים ייערכו בישראל וברצועת עזה". כאמור החיבור יוכל לשפר באופן משמעותי את משק החשמל ברצועה.
לפני כשבועיים, אמר אל-עמאדי כי 30 מיליון הדולר שהעבירה קטאר לאחרונה לרצועה לא נועדו לפקידי החמאס. "סוגיית תשלומי המשכורות לפקידים עדיין לא הוכרעה", אמר אל-עמאדי. "היא עדיין נמצאת בדיונים". לטענת אל עמאדי, "המענק שהועבר כעת מיועד למשפחות עניות, לחשמל ולנושאים הומניטריים". הבכיר הקטארי הוסיף עוד כי הנסיכות החליטה להאריך את תמיכתה בתחנת החשמל ברצועה עד לסוף השנה. עוד אמר, כי קטאר החליטה לבנות בית חולים שדה על הגבול הצפוני של רצועת עזה, בשטח של 40 דונם, על מנת לתמוך בתחום הבריאות ברצועה. 
בהתייחס לסבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס, טען אל עמאדי כי קטאר קיימה מגעים אינטנסיביים על מנת להביא לרגיעה. "שני הצדדים לא היו מעוניינים בסבב הלחימה", טען. "אם הסבב היה נמשך עוד כמה שעות, העולם כולו היה נחשף לאסונות הומניטריים חמורים, כולל עקירה של אלפי אזרחים מבתיהם". אל עמאדי הודה לשליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, על מאמציו לסייע בפתרון הבעיות ההומניטריות ברצועה, ודרש מכל "האנשים החופשיים" בעולם לסייע במאמצים. "המצב כאן מסוכן לחלוטין", אמר, "ויש לפעול כדי לעצור את הסכנה".