הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, אמר היום (שלישי) בכנס הבינלאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה כי עמדת ישראל היא שלבית הדין הפלילי הבין-לאומי אין סמכות לדון בנושאים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני. לדברי אפק, "ישראל מדינה שומרת חוק, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה ואין סיבה שפעולותיה תהיינה נתונות לבחינה של בית הדין". 
עוד הוסיף אפק כי "לשילוב הגובר בין ארגון הטרור חיזבאללה לבין מדינת לבנון משמעות משפטית. בשנה שעברה חיזבאללה ובעלי בריתו זכו במספר משמעותי של מושבים בפרלמנט הלבנוני והצטרפו לקבינט". "הדבר מעלה שאלות כגון - האם יש כיום הפרדה בין מדינת לבנון וארגון הטרור? מה יהיה מקומה של מדינת לבנון בעימות עתידי?"

אלוף פיקוד דרום אמר בדבריו בכנס כי ישראל לא יכולה להרשות לאויביה לבנות עוצמה צבאית כשהם מצהירים שבכוונתם לפגוע בישראל. "הם משתמשים באוכלוסיה כמגן אנושי. זו טכניקה שחמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים בה כדי לפגוע בישראל", אמר הלוי והוסיף: "לפעמים לוקח לנו כמה שעות לפנות מבנה לפני שתוקפים אותו. ורק אחרי שמפנים בניין אנחנו תוקפים". 
 
כשאנחנו מתמרנים לעזה- אנחנו חושפים את חיילינו לסיכונים רבים. ולשם כך אנחנו צריכים להגן עליהם. אם אנחנו יודעים שיש אוכלוסיה במקום מסויים נעשה הכל לא לתקוף. אבל אחרי הודעה וכריזה נניח שהאזור ריק (מאזרחים) לטובת תמרון".
 
בנוסף הלוי ציין כי המחבלים שהטעינו את משגר הנ"ט ממנו נפגע משה פדר ז"ל במהלך סבב הלחימה האחרון, עשו זאת בלב שכונה אזרחית ומדירה בבניין מגורים בבית חאנון.