הטרור ביו"ש: לוחמי צה"ל עצרו היום (שבת) פלסטיני בעמדת בידוק לאחר שנמצאה עליו סכין שהחביא בבגדיו ביישוב היהודי בחברון. על פי הודעת דובר צה"ל, הפלסטיני עורר את חשדם של הלוחמים בעמדת הבידוק עוד בטרם נמצאה על גופו הסכין. לאחר המעצר, הועבר החשוד להמשך חקירה של המשטרה. לא היו נפגעים באירוע.

תיעוד פיגוע דקירה בירושלים
זהו העצור השני ביממה האחרונה בחברון בנסיבות דומות, לאחר שאמש עצרו לוחמי מג"ב חשוד פלסטיני בן 19 שניסה להיכנס למתחם מערת המכפלה בחברון שבחטמ"ר יהודה כשבבגדיו הוסלקה סכין. במהלך הבידוק טען החשוד שהוא לא נושא על גופו דבר, אך החיפוש היסודי העלה כי הסליק סכין בשרוול. עם מציאת הסכין בבגדיו, נעצר החשוד להמשך חקירה של גורמי הביטחון. 

המעצר מתרחש יממה בלבד לאחר פיגוע הדקירה בשער שכם שבירושלים, במהלכו מחבל חמוש בסכין דקר את גבריאל לביא בן ה-50 ופצע אותו באורח קשה מאוד. לאחר מכן, נמלט המחבל לתוך העיר העתיקה, שם, תוך כדי מרדף משטרתי אחריו, דקר צעיר בן 16 סמוך לבית הכנסת החורבה ברובע היהודי. המחבל, תושב השטחים כבן 19, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון בזירה.

שני הפצועים הועברו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב במהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, בנוסף לפריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים באזור.

משפחתו של הנער שנפצע בפיגוע מתחה ביקורת על תפקוד המשטרה באירוע, כשאביו סיפר כי לאחר שנדקר ופנה לשוטרים, אלו לא הבחינו במצבו ואמרו לו לעזוב את המקום. "האבסורד הוא שהמשטרה מיד אמרה לו 'זוז מכאן', הם לא הבינו שהוא פצוע", אמר. "הוא הלך עד בית הכנסת כדי להזעיק עזרה. אני חושב שזה דבר שצריך לתת עליו את הדעת".