סוכנות הביון הגרמנית קבעה כי איראן מעורבת ברכישת טכנולוגיה לא חוקית לייצור נשק להשמדה המונית, וכי סוכל ניסיון של חברה גרמנית למכור לטהרן מכונה שניתן לעשות בה שימוש לייצור טילים, כך לפי מסמכים שנחשפו.

בדוח מודיעין של מדינת מקלנבורג-וורפומרן נכתב כי "המאבק נגד ההפצה הבלתי חוקית של נשק כימי, ביולוגי או גרעיני להשמדה המונית והחומרים הדרושים לייצורו, וכן מערכות לשיגורו, כולל הידע הנחוץ, בשיתוף פעולה עם רשויות אחרות, הוא באחריות הביון הנגדי".
"יש לזכור מבחינה זאת את הרפובליקה האסלאמית של פקיסטן, הרפובליקה האסלאמית של איראן, הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה (קוריאה הצפונית) והרפובליקה הערבית הסורית. שירותי הביון של מדינות אלה, בדרכים רבות, מעורבים בפעילויות הפצה בלתי חוקיות ברחבי העולם תוך שימוש במבנים עסקיים", נכתב בדוח מחודש מאי. 

 כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס
כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס

 

דוח מודיעין של מדינת בווריה ציין כי רשות המכס הגרמנית סיכלה מכירה לאיראן של מכונה אלקטרונית שניתן לעשות בה שימוש להפקת טילים. לפי הדוח, נעשו מאמצים נרחבים על מנת "להסוות את הלקוח האמיתי באיראן". החברה הגרמנית שניסתה למכור את המכונה טענה כי הלקוח נמצא במלזיה. מנהל החברה הורשע בעקבות זאת בפעילות בלתי חוקית. 

בדוח נכתב כי המשטר האיראני "עושה מאמצים להרחיב את ארסנל הנשק להשמדה המונית שלו". סוכנות הביון הגרמנית ציינה עוד כי תמשיך "לעקוב האם איראן ממלאת את התחייבויותיה בצורה עקבית להסכם הגרעין שנחתם ב-2015". כזכור, ארצות הברית פרשה בשנה שעבר מהסכם הגרעין שנחתם בין טהרן למעצמות וקראה למדינות אירופה לפרוש גם הן ממנו.