המוסד הוא זה שהעביר לארצות הברית את המידע על אחריותה של איראן לתקיפת המכליות במפרץ הפרסי, שהתרחשה בתחילת החודש שעבר, כך דווח הערב (שני) בכאן 11. בימים הקרובים ארצות הברית מתכוונת לחשוף את המידע המדובר באו"ם. גורם ישראלי מסר לכאן 11: "מדובר במבצע קומנדו יפה למדי של האיראנים".



מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, האשים לפני ארבעה ימים את איראן במתקפה על מיכליות הנפט באיחוד האמירויות, ואמר כי מדובר במאמץ של טהראן להעלות את מחיר הנפט העולמי. מוקדם יותר, אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון בולטון, כי יש ראיות לכך שאיראן עומדת מאחורי התקיפה, והן יועברו למועצת הביטחון של האו"ם.



בתחילת החודש הצבא האמריקאי האשים את משמרות המהפכה האיראניים באחריות ישירה לתקיפת מיכליות הנפט בנמל פוג'יירה במהלך תדרוך של הפנטגון, שבו גם הוסבר על הכוונה האמריקאית לשליחת כוחות נוספים למזרח התיכון.


שר האנרגיה של סעודיה, חאליד אל פתיח, אמר לאחר המתקפה כי שתיים מתוך ארבע הספינות שהותקפו היו בבעלות מדינתו. עוד ציין אל פתיח כי התקיפה גרמה ל"נזק משמעותי" למכליות, וכי לא היו נפגעים ולא חלה דליפה באחת מהן, וכי אחת מהמכליות הייתה אמורה להעמיס נפט בסעודיה ולהוביל אותו לארה"ב. 
 
משרד החוץ של איחוד האמירויות גינה אף הוא את הפגיעה בארבע הספינות המסחריות על גבול המים הטריטוריאליים, וכינה אותה "התפתחות מסוכנת". בהודעה של משרד החוץ המקומי לא נמסר מי סיכן את האניות, אך נאמר כי "סיכון אניות המסחר והצוותים שלהן מהווה התפתחות מסוכנת. על הקהילה הבינלאומית לעשות הכל על מנת לשמור על תנועת האניות בים, ולמנוע את האיום על הביטחון והשלום הבינלאומיים".