המשבר בעקבות חוק הקיזוז נמשך: הרשות הפלסטינית סירבה, זאת הפעם השלישית בחודשים האחרונים לקבל את כספי המסים שישראל אוספת עבורה, וזאת בשל קיזוז המשכורות שהרשות מעבירה למחבלים ומשפחותיהם, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות כאן 11. עוד דווח כי אחד הצעדים בו נוקטת הרשות הפלסטינית כדי למנוע מקריסה כלכלית הוא הפסקת התשלום לחברת החשמל. 



גם בחודש אפריל סירבו הפלסטינים לקבל את הכספים למרות שההעברה נעשתה ישירות לבנקים הפלסטיניים בתקווה שהרשות הפלסטינית תתעלם מהעברת הכסף ותסכים לכך בשתיקה. כזכור, במסגרת הסכמי אוסלו הוסכם כי ישראל תגבה עבור הפלסטינים כספי מסים, שמועברים לרשות כל חודש בחודשו, כשהסכום כיום עומד על כחצי מיליארד שקל - כמחצית מתקציבה של הרשות. לפני כמה חודשים החליטה ישראל לקזז מהתקציב את הסכום שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם, אך בתגובה לכך, הפלסטינים הפסיקו לקבל מישראל את הסכום כולו, דבר שהוביל למשבר כלכלי חמור ברשות ואף חשש לקריסתה. 



יש לציין כי במערכת הביטחון הזהירו מפני קיזוז כספי המסים של הרשות הפלסטינית, והתריעו כי הפלסטינים יתנגדו למהלך באופן שיכול להוביל לפגיעה במנגנוני הביטחון הפלסטינים ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית, והפגיעה הכלכלית ברשות עלולה להוביל למהומות שיהודה ושומרון - אותו התרחיש שכרגע הממשלה מנסה להימנע ממנו.