הותר הבוקר (שישי) לפרסום כי סוכל ניסיון הברחת חומרים לייצור טילים של ארגון חמאס ברצועת עזה בחודש שעבר. הסיכול אירע ב-11 למאי כאשר שני כלי שיט פלסטינים נכנסו לשטח האסור לכניסה בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות. מצה"ל נמסר כי לוחמי זרוע הים פעלו לעצור את כלי השיט, הכלים נתפסו וארבעת החשודים שעליהם הועברו לחקירה.



מהחקירה בשב"כ עולה כי החשודים היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים כחלק מניסיון הברחה של חומרים אסורים, 24 חביות "פיברגלס" לשטח הרצועה, אשר משמשים את ארגון חמאס לייצור טילים. 



כמו כן, כתב האישום שהוגש כנגד החשודים מייחס להם ביצוע עבירות של חברות בחמאס, קשירת קשר לרצח שהינו מעשה טרור, אימונים והדרכה למטרות טרור, ניסיון למתן שירות לארגון טרור ועבירות נוספות.

מדברי מפקד הזירה הימית הדרומית, אלוף-משנה יובל אילון: "אנו מציבים במרחב הימי של רצועת עזה גבולות ברורים. גבולות המאפשרים לדייגים תמימים להתפרנס מפרי עמלם, ובה בעת למגר את מאמצי ארגוני הטרור המאיימים לפגע באזרחי מדינת ישראל באמצעות התווך הימי. לוחמים ומפקדים מסורים ומקצועיים פועלים יומם וליל על מנת לקיים את בטחונה של ישראל בגבולותיה הימיים, וכך היטיבו לעשות לוחמי פלגה 916 בשילוב מערכי השליטה והמודיעין, עת סיכלו ניסיון הברחה מסוכן לתוככי רצועת עזה".