לפחות עשר משפחות מעוטף עזה הודיעו למועצה האזורית שער הנגב כי בכוונתן לעזוב את האזור לפני תחילת הקיץ, כך דווח הערב (שישי) ב"חדשות 13". על פי הדיווח, הסיבה להחלטה היא המצב הביטחוני המתוח. מדובר במשפחות שהגיעו לעוטף עזה לתקופת הסתגלות לפני כשנה, על מהת להחליט אם להשתקע במקום. בחודשים האחרונים חוו המשפחות עשרה סבבי לחימה, ועל כן הודיעו כי אין בכוונתן להישאר. כעת, החשש הגדול במועצה הוא שהמהלך יוביל לגל עזיבה גדול יותר.
מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים פגישה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות. זו הפגישה הראשונה שהוא מקיים עימם, מאז שנכנס לתפקיד, ובה נכח גם מפקד פיקוד דרום האלוף הרצי הלוי. במהלכה, הרמטכ"ל אמר כי "אסור לתת לטרור הבלונים להימשך". כוכבי התייחס גם באופן נדיר להסדרה מול חמאס, זאת בניגוד לחברי הממשלה ובכירי מערכת הביטחון שנוטים שלא להצהיר בפומבי על שיח שמתקיים מול ארגון הטרור. "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר- איננה מקרית", אמר כוכבי לראשי הראשויות, "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להדרדרות המצב".
בתוך כך, הבוקר הותר לפרסום כי סוכל ניסיון הברחת חומרים לייצור טילים של ארגון חמאס ברצועת עזה בחודש שעבר. הסיכול אירע ב-11 למאי כאשר שני כלי שיט פלסטינים נכנסו לשטח האסור לכניסה בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות. מצה"ל נמסר כי לוחמי זרוע הים פעלו לעצור את כלי השיט, הכלים נתפסו וארבעת החשודים שעליהם הועברו לחקירה.

מהחקירה בשב"כ עולה כי החשודים היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים כחלק מניסיון הברחה של חומרים אסורים, 24 חביות "פיברגלס" לשטח הרצועה, אשר משמשים את ארגון חמאס לייצור טילים. כמו כן, כתב האישום שהוגש כנגד החשודים מייחס להם ביצוע עבירות של חברות בחמאס, קשירת קשר לרצח שהינו מעשה טרור, אימונים והדרכה למטרות טרור, ניסיון למתן שירות לארגון טרור ועבירות נוספות.