בתום בוקר מתוח, הצליחו כוחות חיל הים להשתלט היום (ראשון) על ספינת משא שהפליגה מנמל מרסין שבטורקיה, לאחר ששריפה פרצה בה, כמה קילומטרים מערבית לחיפה. לאחר ההשתלטות, הובילו הכוחות את הספינה לכיוון נמל חיפה, והעבירו נוסע סמוי, אזרח טורקי, לידי המשטרה. מדובר בספינת מטען טורקית, הנושאת את השם "MSC CANBERRA", ועליה דגל פנמה.



מעצר הנוסע הסמוי בספינה בחיפה

ככל הנראה, אותו נוסע סמוי קשור לניסיון הצתת האש בספינה, כאשר הרקע לאירוע מסתמן כפלילי. לאחר שפרצה האש על הסיפון, הצוות הזעיק את השיטור הימי של נמל חיפה, ובהמשך הוזעק חיל הים לטיפול באירוע. 


מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה התקבל דיווח מספינת מסחר זרה העוגנת בסמוך לחוף בצפון הארץ, על הצתת שריפה בגוף הספינה על ידי גורמים לא מזוהים. האירוע במעקב ובטיפול כוחות צה״ל מזרוע הים הפועלים בשיתוף משטרת ישראל במרחב תוך תיאום עם הספינה. האירוע בשליטה".



לאחר מספר שעות אישר צה"ל כי לוחמיו השתלטו על ספינת המסחר הזרה בה הוצתה שריפה במהלך הלילה על ידי גורמים לא מזוהים בסמוך לחוף בצפון הארץ".
בצבא ציינו עוד כי במהלך האירוע ובתיאום עם קפטן הספינה, לוחמי צה״ל בסיוע משטרת ישראל סרקו על גבי הספינה. בסריקות תפסו הלוחמים נוסע סמוי שהועבר לידי משטרת ישראל.