העיראקי שקרא "נורמליזציה": מיתאל ג'מאל אל-אלוסי, פוליטיקאי עיראקי, שכיהן בפרלמנט העיראקי וביקר בישראל שלוש פעמים בניסיון לקדם נורמליזציה בין שתי המדינות, התכבד בשבוע שעבר לקבל את פרס "קרסקי" מהוועד היהודי אמריקאי (AJC), ואמר: "הכבוד הוא לא רק עבורי, אלא לכל העיראקים שעומדים נגד פאשיזם ונגד האיומים של המשטר האיראני".



הוא דיבר על ביקוריו בישראל בשנת 2004, 2005 ו-2008, לצד איומי הרצח שקיבל בכל ביקור. "אמשיך להגיע לשם", הוסיף, "אמשיך לעבוד למען השלום". "מיתאל אל-אלוסי הפגין, במילים והן במעשים, אומץ נדיר בחיפוש אחר חזונו - פריצת דרך אמיתית ביחסים בין מדינות ערב לישראל, לצד דמוקרטיזציה של ארצו וחידוש היחסים עם היהודים העיראקים שברחו לחו"ל", אמר הנשיא הנכנס של ה-AJC, הארייט שלפייר, שהגיש לו את הפרס. "מעט מאוד דברים הצליחו להסיח את דעתו של אל-אלוסי מלהשיג את מטרתו, כולל טרגדיות אישיות, ואנו שמחים לכבד אותו שוב במעמד זה".



אל-אלוסי היה חבר בממשלת עיראק לאחר הדחתו של סדאם חוסיין. שני בניו, איימאן בן ה-29 וג'מאל בן ה-19 נרצחו ליד בית המשפחה, אחרי שחזר לבגדד. בשיחה עם הג'רוזלם פוסט, אל-אלוסי אמר כי "נורמליזציה בין ישראל ועיראק יכולה להתקיים כל עוד לא יופעלו על עיראק לחצים חיצוניים. עכשיו, יש לנו מליציות איסלמיות ואיראן. אם הן יעזבו את עיראק בשקט, זה ישקף את האינטרסים האמיתיים של עיראק".

למעשה את אומר שהבעיה היא לא בין עיראק לישראל, אלא ההשפעה האיראנית על עיראק?
"לחלוטין. אין שום סיבה למלחמה בין עיראק לישראל. לחכות לאור ירוק מהרשות הפלסטינית לשיפור היחסים בין עיראק לישראל הוא דבר שמנוגד לאינטרסים העיראקיים".