סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה הלילה (רביעי) כי ישראל תקפה מספר מטרות באזור תל אל חרה, במחוז דרעא שבדרום המדינה, הצופה לעבר רמת הגולן. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה אמצעים טכנולוגיים לשיבוש מערכות מכ"מ במהלך התקיפה. על פי הדיווח הסורי, מערכות ההגנה האווירית במדינה הצליחו להפיל מספר טילים ששוגרו במהלך התקיפה, אך מספר טילים פגעו במטרות וגרמו לנזק לציוד במקום. 


התקיפה נערכה באחד ממרכזי השליטה החשובים ביותר של משטר אסד, נוכח הקרבה לישראל והיכולת להתריע על תנועה של כלי טיס ישראליים. בעבר עלו טענות כי באזור ישנו מוצב מבסיס "חזית הגולן" של חיזבאללה והאיראנים. מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, לפני כשמונה שנים, הבסיס הצבאי הנמצא במקום עבר לסירוגין משליטת אסד לשליטת המורדים. לא ידוע האם הבסיס חזר לפעילות ואם אכן מדובר ביעד התקיפה עליה דווח.

על פי דיווח של המרכז הסורי לזכויות אדם, התקיפה המיוחסת לישראל הייתה נגד מטרות של צבא סוריה ומיליציות הנאמנות למשטר אסד. 


מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, ובעיקר מאז שהחלה איראן להתבסס במדינה השסועה, התקשורת הסורית דיווחה על תקיפות רבות שיוחסו לישראל במדינה, כאשר במקרים רבים ניסתה התקשורת הסורית להמעיט במידת הנזק שנגרם למטרות, ולטעון כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הצליחו לסכל פגיעה במטרות שהותקפו, אך צילומי לוויין שפורסמו חשפו פעמים רבות נזק נרחב ומדוייק למבנים ומערכות נשק. גם דיווחים של גורמים לא רשמיים במדינה מדווחים פעמים רבות על כמות נפגעים גבוהה יותר משמדווחות הסוכנויות הרשמיות בסוריה. 

רק בתחילת החודש דיווחו בסוריה על שתי תקיפות שיוחסו לישראל בהפרש של 24 שעות בלבד. התקיפה הראשונה, על פי הדיווחים בסוריה, כוונה נגד בסיסים איראניים באזור דמשק, והשנייה בוצעה בבסיס חיל האוויר T4, ממנו פועל מערך הכתב"מים האיראני בסוריה. בדיווחים בסוריה נמסר כי בתקיפה בבסיס T4 נהרגו חמישה חיילים ונפגע מחסן תחמושת.

התקיפה בבסיס T4 (צילום: ImageSat International: (ISI))
התקיפה בבסיס T4 (צילום: ImageSat International: (ISI))