"המשא ומתן בין לבנון לישראל בעניין הגבול הימי והיבשתי יחל בסוף החודש במטה כוחות יוניפי"ל, בתיווך אמריקאי", כך סיפרו היום (רביעי) גורמים בלבנון. לדבריהם, עוזר שר החוץ האמריקאי, דיוויד סאתרפילד, יפגש היום עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, ועם ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי".
בסוף החודש שעבר דווח ב"א-שארק אל אווסט" כי ישנה התקדמות במגעים בין ישראל לבנון לגבי קביעת הגבול הימי בין המדינות. בעקבות מסע הדילוגים של המתווך האמריקאי בין שתי המדינות. על פי הדיווח, דיוויד סאטרפילד, עוזר מזכיר המדינה לענייני המזרח הקרוב, חזר לביירות עם "רושם חיובי" מישראל, ולפיו בירושלים מסכימים להצעה לקביעת הגבול, אך מבקשים מספר הבהרות. 
בין ישראל ללבנון יש סכסוך לגבי שטח של 860 קילומטר רבוע, אשר משתרע לאורך אזורים שבהם ביצעה לבנון קידוח לפני כשנתיים. לבנון טוענת שגושים 8 ו-9 נמצאים באזור הכלכלי הבלעדי שלה, ואילון חלק מגוש 9 נמצא במים שישראל טוענת שנמצאים בשטחה. לא מדובר רק בסכסוך של שטח, כי אם גם על הרבה מאוד כסף. מרבצי גז ונפט שהתגלו לאחרונה מול חופי לבנון וישראל צפויים להניב עד 600 מיליארד דולר על פני העשורים הבאים. 

בדצמבר 2017 חתמה ממשלת לבנון עם שלוש חברות בינלאומיות על מנת שיבצעו בדיקות לגבי שני הגושים. לבנון צפויה להתחיל לקדוח באזור שליד השטח בנמחלוקת בשנה הבאה. בביירות, שנמצאת במשבר כלכלי, מבקשים לפתור את הסכסוך עם ישראל מהר ככל האפשר על מנת לאפשר לחברות לקדוח גם בשטח המדובר.