על רקע התקיפה הלילה בסוריה רומז היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו למעורבות ישראלית באירוע. "שרשרת המבחנים שאיתם אנו מתמודדים איננה פוסקת. אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה לכל התקפה נגדנו, אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנחנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה". באופן שיטתי ועקבי אנחנו פועלים למנוע מאויבנו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו", אמר רה"מ בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הרביעי של מדינת ישראל אפרים קציר ז״ל, בבית העלמין ברחובות.

מוקדם יותר, כוח צה"ל זיהה בצהריים רחפן שחדר מלבנון למרחב האווירי של ישראל - שחזר צפונה. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב הכוחות.

צילום: יאיר שגיא,פול

כזכור, סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה הלילה כי ישראל תקפה מספר מטרות באזור תל אל חרה, במחוז דרעא שבדרום המדינה, הצופה לעבר רמת הגולן. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה אמצעים טכנולוגיים לשיבוש מערכות מכ"מ במהלך התקיפה. 
 
על פי הדיווח הסורי, מערכות ההגנה האווירית במדינה הצליחו להפיל מספר טילים ששוגרו במהלך התקיפה, אך מספר טילים פגעו במטרות וגרמו לנזק לציוד במקום. 
 
התקיפה נערכה באחד ממרכזי השליטה החשובים ביותר של משטר אסד, נוכח הקרבה לישראל והיכולת להתריע על תנועה של כלי טיס ישראליים. בעבר עלו טענות כי באזור ישנו מוצב מבסיס "חזית הגולן" של חיזבאללה והאיראנים. מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, לפני כשמונה שנים, הבסיס הצבאי הנמצא במקום עבר לסירוגין משליטת אסד לשליטת המורדים. לא ידוע האם הבסיס חזר לפעילות ואם אכן מדובר ביעד התקיפה עליה דווח.