ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לשכנע את הפלסטינים לקבל מישראל את כספי מיסים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12. כאמור מאז החלת חוק הקיזוז בפברואר האחרון, שמשמעותו קיזוז הסכום המשולם למחבלים ומשפחותיהם. על פי הדיווח, הפגישה התקיימה בשל החשש מקריסה כלכלית בגדה. בשב"כ סירבו להתייחס לפרסום. 
לפני כשבוע וחצי פורסם ב"ניו יורק טיימס" ראיון עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה בו אמר: "אנחנו נמצאים במצב של קריסה". הוא ציין כי "מדובר בקיץ חם מאוד, בכל המובנים - ואני מקווה שלא נגיע לנקודת הרתיחה". מדובר כאמור בראיון הראשון של אשתייה לתקשורת המערבית, מאז כניסתו לתפקיד לפני מספר חודשים.
"מבחינה פוליטית, אנחנו לא יכולים לומר שהילדים שלנו שנמצאים בבתי הכלא הם טרוריסטים", אמר בהמשך הראיון. במידה והם יאשרו זאת, הדבר עלול לחשוף את הפלסטינים לתביעות בבתי המשפט בישראל ובארצות הברית. "אם הישראלים רוצים שאנחנו נקרוס - תנו להם לדחוף אותנו לקריסה", אמר, "אנחנו לא נמסור את הסמכויות, אבל הם יכולים לדחוף אותנו למצב של התמוטטות". אשתייה הוסיף: "אם נקרוס - ארגון אש"ף יתפוס פיקוד ונחזור לתקופה שלפני התחלת הסכמי אוסלו. אפילו ההכרה הפלסטינית בישראל עלולה להיות מוטלת בספק". ראש הממשלה הפלסטיני הסביר כי "כאשר לא נוכל לשלם עוד את המשכורות והחשבונות, נתחיל לשלוח הביתה את אנשי הביטחון שלנו".

כזכור, בפברואר האחרון ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) החליטה על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 שקלים. מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית.
ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם.  למעשה על פי החוק שאושר ביולי בשנה שעברה אין כלל צורך באישור הקבינט לקיזוז הכספים והפעולה אמורה להתבצע באופן אוטומטי על ידי הערכת מערכת הביטחון.