הפלסטינים דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, פתחו באש מנשק קל לעבר כוח מיוחד של צה"ל שחצה הלילה לשטח עזה בדרום הרצועה, באזור חאן יונס. על פי הדיווח, הכוח כלל 20 חיילים שנכנסו דרך שער סודי לעומק של 100 מטרים. הכוח נתקל בירי מנשק קל ובינוני מצד חמושים ונסוג בחזרה לשטח ישראל. הפלסטינים מסרו כי לא היו נפגעים באירוע.

בתוך כך, כלי התקשורת ברצועת עזה דיווחו כי הכסף הקטארי הופקד בבנק הדואר ברחוב עומר אל-מוכתאר, והוא צפוי להיות מחולק במהלך היום ל-108 אלף משפחות עניות, שיקבלו 100 דולר כל אחת. על פי הדיווחים הפלסטינים, משלחת קטארית בראשות מוחמד אל-עמאדי נמצאת ברצועה ומטפלת בענייני העברת הכספים, כאשר 15 מיליון שקלים יועברו כאמור למשפחות, ו-10 מיליון שקלים נוספים יועברו עבור אספקת חשמל לרצועה.

העברת הכסף הקטארי בוצעה לאחר מספר שבועות של המתנה, ומדובר בפעימה נוספת במשלוחים שגרמו לביקורת עזה בישראל. מוקדם יותר היום דיווחו הפלסטינים כי העיכוב בכניסת הקטארים לרצועת עזה נבע מהמשך השיחות עם הצד הישראלי בנוגע להעברת הכספים וקו החשמל 161.

על פי דיווח בעיתון "אל אחבאר" הלבנוני, ישראל העבירה לפני מספר ימים מסר לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה דרך קטאר, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, לפיו היא חויבת ליישום הבנות הרגיעה, כולל הכנסת הכספים הקטאריים לרצועה ופתיחה מחדש של הים לדייגים עד לסוף השבוע. לטענת העיתון, הפלגים הסכימו לרגיעה, וזו הסיבה שהפגנות צעדות השיבה ביום שישי האחרון עברו "בשקט" יחסי.



אל עמאדי. צילום: רויטרס



אתמול דווח כי גורמים במודיעין המצרי מעריכים כי יש קשר בין ההסלמה ברצועת עזה לבין תקיפת מכליות הנפט במפרץ עומאן. על פי הפרסום בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", הגורמים "סבורים שמאחורי ההסלמה האחרונה ברצועה עומדים 'גורמים אזוריים'".
עוד נטען בדיווח "כי קהיר עשתה מאמצים כבירים כדי למנוע הידרדרות והסלמה במצב בשעות האחרונות, ואף קיבלה אישור מהפלסטינים שלא יסלימו את המצב בצעדות יום שישי". הבכיר המצרי שצוטט בידיעה הבהיר כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע בימים הקרובים לרצועת עזה. בהמשך דבריו תלה את האחריות לשיגור הטילים ב"גורמים ברצועה", שלא ציין אותם, שמעוניינים בהידרדרות המצב.